Weeknaar IJsland in februari

Hallo,
Wij willen in februari een week naar IJsland gaan. Heeft iemand tips voor wat te doen?
We willen het zo goedkoop mogelijk houden. Ik dacht om een week iets te huren in de hoofdstad en van daaruit uitstapjes te doen met een huurauto.
Iemand ervaring met IJsland en ons kan vertellen wat we het beste doen?

Alvast bedankt!

Vanuit Reykjavik kun je walvis spotten? Je kunt ook een trip maken naar de Blue Lagoon Spa, waar je kunt ontspannen en genieten van de natuur om je heen ( kost ook niet zoveel, +/- €25,00)

Week is misschien te lang vanuit om dingen vanuit Reykjavik te ondernemen. Je kan inderdaad walvisspotten, Blue Lagoon en een Golden Circle tour doen, maar het is ook niet zo gek om de zuidkust af te rijden naar Jokulsarlon en bijvoorbeeld Vik. Zo zie je net iets meer en zal niet zo gek veel geld schelen.

Oke, ten eerste: Leuk idee dat walvisspotten, maar de walvissen werken over het algemeen in februari niet zo goed mee. Met een beetje mazzel zie je nog wel wat dolfijnen en af en toe een orca, maar heel veel walvissen zijn er in die periode niet.

Daarnaast: Uitstapjes vanuit Reykjavik zijn leuk, maar je hebt met een dag of twee de makkelijk bereikbare punten vanuit Reykjavik wel gehad. Ga dan inderdaad eens wat verder weg en overnacht onderweg.
Jokusarlon is absoluut een aanrader. Eén van de mooiste plekken die ik op IJsland heb gezien (en er zijn nogal wat mooie plekken in IJsland).
Vik is ook erg mooi en het zwarte zandstrand, om maar niet te spreken over Dyrholaey. 's Zomers stikt het er van de papegaaiduikers, maar ook 's winters is er veel leven van zeevogels.

Hallo,

Zijn jullie nog geweest en wat hebben jullie gedaan? wij gaan een week in maart en ik ben benieuwd wat jullie programma is geweest.

Alvast bedankt!

Vanuit Reykjavik gaan er fietstours. Dit vond ik een hele speciale manier om de stad en de omgeving te ontdekken. Wij hadden gereserveerd bij Baja Bikes. Misschien moet je daar eens kijken of er wat voor je bij zit. Mooie reis in Ijsland toegewenst!

Tsja, geen onafhankelijk review, maar reclame !

Onlangs had Sjoerd1985 het hier op Wereldwijzer nog over ‘zijn fietstervaringen’ in Amsterdam, Antwerpen, Bangkok, Berlijn, Los Angeles, Melbourne, …

Nu lezen we dat ie ook in Kopenhagen, Reykjavik, … rondtoerde.

Telkens fietstours met/van eenzelfde organisator :biggrin:

1 like