weekje strand na het backpacken, waar?

Hallo allemaal,

Ik wil samen met mijn vriend door Peru gaan backpacken in oktober.
We hebben 3 weken en willen graag eindigen met een paar dagen zon/zee/strand/cocktails etc…etc…
Kortom, we hebben geen zeeen van tijd en willen toch graag de hoogtepunten meepakken.
Kunnen jullie ons helpen aan een leuk tripje… en misschien nog wel het belangrijkste: een leuk relaxed plekje/ eiland aan het strand waar we heerlijk kunnen relaxen voordat we terug vliegen?

Ik heb gelezen over Galapagos. Is dat wat?

Meer over Galapagos. Daar gaan mensen heen voor unieke diersoorten. Het is een prijzige onderneming, maar als je erg van unieke dieren houdt, zal het wel de moeite waard zijn. Of die beesten ook cocktailtjes serveren weet ik niet. :wink:
Op de Ballestas eilanden bij Paracas/Pisco (4 uur van Lima) kun je veel zeeleeuwen zien. Bij Chivay (Colca Canyon) kun je condors zien.

Ik ken de stranden van Peru niet, alleen bij Lima en die zijn vies. De zee is daar ernstig vervuild, het riool van de stad komt er gewoon op uit. Ik lees wel eens over Mancora maar of het te vergelijken is met Aziatische of Braziliaanse tafereeltjes weet ik niet. Zo te zien wel parasols enzo, maar geen hagelwitte stranden.

Als je maar 3 weken hebt, is een week strand misschien wel wat veel in verhouding? Er is zoveel moois en unieks te zien in Peru. Voor strand kun je altijd nog eens een retourtje Spanje boeken. Of met wat geluk wordt het ooit in NL nog zomer. :slight_smile:

Men gaat in het algemeen niet naar Peru voor strandbezoek. Als je maar drie weken hebt én de hoogtepunten wilt bezoeken, dan zul je daar ook geen tijd voor hebben. In Lima, waar zoals al gezegd de stranden niet aantrekkelijk zijn, begint het strandseizoen pas eind december. Dus oktober is ook wat betreft temperatuur en gebrek aan zon niet aantrekkelijk. Reizigers die persé in Peru naar het strand willen, gaan naar Máncora en omgeving, in het uiterste noorden. Die stranden zijn de meest aantrekkelijke van Peru maar zeker niet de meest aantrekkelijke van de wereld of Zuid Amerika. Dichter bij Lima is Huanchaco, een relaxed dorp niet ver van Trujillo, populair bij surfers.
http://www.hostellima.nl/