Weekje Red Center

Wij plannen in jan. 2015 een reis naar Australie met het idee ca en week in omgeving Ayers Rock - Alice Springs te verblijven. Ik zag, dat het vliegen naar Alice Springs vrij duur is. Naar Ayers Rock wel betaalbaar. Mijn idee is naar Ayers Rock te vliegen (vanaf Sydney) - enkele dagen Ayers Rock; dan per bus naar Alice Springs en vervolgens weer naar Sydney terug te vliegen.
[ul]
[li]Is dit sowieso een goed reisplan?
[/li][li]Heb je op beide bestemmingen voldoende tijd met ook een relax-dag tussendoor? Of toch kiezen voor één van beide bestemmingen?
[/li][li]Wie heeft ervaringen?
[/li][/ul]

Daarnaast zoek ik naar de betere search enigines for domestic flights australia. Welke bevelen jullie aan?

Ik neem aan dat jullie niet alleen richting Uluru (men gebruikt tegenwoordig meestal de aboriginalnaam voor deze rots) gaan op jullie reis?! Dat zou zonde zijn. Austarlie is echt veel meer dan die rode rots!
Maar goed: aan alice springs mis je niet heel veel, dus je zou ervoor kunnen kiezen om gewoon een paar dagen uluru, katja tjuta en kings canyon te bezoeken en dan door te gaan naar je volgende bestemming.
Wil je wel beiden, dan heb je met een week prima de tijd voor de bezienswaardigheden rondom uluru én alice springs te zien.