Weekje backpacken in Israël

Ik heb een week op eigen houtje door Israël gereisd. Had vooraf niet veel verhalen gehoord van meiden die alleen reizen, dus was erg benieuwd hoe het zou verlopen. Of het makkelijk reizen zou zijn qua openbaar vervoer en hostels vinden, en of ik andere reizigers tegen zou komen.

Ik heb een topvakantie gehad! Heerlijk gegeten, makkelijk in contact gekomen met Israëliërs en reizigers, leuke plaatsen bezocht en alles was goed te regelen. Ik kan Israël zeker aanraden als vakantieland, ook als je alleen reist. Het heeft veel moois te bieden!

Mijn ervaringen staan op Punt.nl is gestopt - Mijndomein.nl

1 like

Is israel een gemakkelijk land voor backpacken?Genoeg hostels ?Gemakkelijk transport?interessante prijzen eten ,hostels,transport?

M.V.G

Ja, ik vind Israël een makkelijk land om te backpacken.
Met openbaar vervoer kun je goed reizen. Voornamelijk met bussen, er zijn ook enkele treinen.
Prijzen voor eten en hostels zijn vergelijkbaar met NL, het is dus niet heel erg goedkoop.
Er zijn voldoende hostels te vinden. De nieuwste Lonely Planet (maart 2007) geeft goede info.
Je kunt in Israël prima in je eentje backpacken, en toch andere reizigers tegen komen als je dat wilt.

Groetjes Loes