Weblog 2

(origineel bericht op be-more.nl)

Weblog 2

Hier dan mijn 2e weblog.

De eerste indrukken van de Filipijnen is goed. In een korte tijd maak je zoveel mee. Wel is het erg wennen hier. Je doet zoveel indrukken op. Vooral de hitte is erg wennen het is hier ontzettend warm.

Nu bijna 2 weken gewerkt bij het project Adam Jennie’s Christian Center for special children. De naam zegt het al, het is een school met kinderen met een beperking. Bijvoorbeeld een ontwikkelingsachterstand, gehoorproblemen, syndroom van dowm en adhd.
Morgen heb ik daar de laatste dag omdat de school dan vakantie heeft.

Afgelopen vrijdag heb ik een ziekenhuis bezoch in Ceby City. Wat een groot verschil met Nederland. Op de foto is een therapieruimte te zien. Helaas kon ik geen foto maken van de kamers van de patienten. Deze kamers waren ongeveer net zo groot als de kamer van de therapieruimte. Er stond een bankje en een bed in de kamer, en dat was het. Heel klein en niet echt hygienisch.

Het weekend zijn we weggeweest naar het eiland Malapascau. Het was erg mooi daar. Witte stranden en het water was heel helder. Echt een klein paradijsje. Vrijdagmiddag zijn we vertrokken en na een busreis van ong 4,5 uur hebben we onderweg ergens overnacht. Zaterdagmorgen zijn we verder gegaan op de boot en hebben we op het eiland overnacht zaterdagavond. Zondag nog een hele fijne dag gehad in Malapascau.

Ik beschrijf de verhalen wat kort omdat er zoveel over te vertellen is. Zo hebben jullie wel een idee waar ik me mee bezig heb gehouden de afgelopen 2 weken.

Nu maar even gaan rusten vandaag was het zo ontzettend warm.

Ik hou jullie op de hoogte.

(origineel bericht op be-more.nl)