web design ruilen voor hostel verblijf?

Ik ben (student) web/grafisch ontwerper en ik wil graag zoveel mogelijk reizen met een beperkt budget. nu ben ik met het idee gekomen om hostels te zoeken die nog geen (of een slechte) website hebben en ze te vragen of ze een profesionele website willen in ruil voor een x aantal dagen verblijf in de hostel.

wat denken julie, heeft dit kans van slagen?

en hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat de hostels mij niet oplichten en weigeren mij te laten verblijven?

alvast bedankt voor de reacties.

Marc.

Tja, door de website te maken terwijl je in het hostel verblijft zullen ze je vast niet oplichten :slight_smile:

Aan hoeveel dagen zit je te denken dan? Afhankelijk van het land natuurlijk, maar loont dat wel qua verhouding prijs / duur verblijf? Lijkt me erg lastig om een logische route te vinden tussen hostels die het wel zouden willen. Kun je je misschien niet beter richten op wat freelance werk vinden dat je ook onderweg kan doen?

Enne, wordt het geen zoektocht om hostels te zoeken zonder website. Veel zijn aangesloten bij een groep of hebben zich ingeschreven bij hostelworld, tripadvisor etc. En in welke talen wil je de content aanleveren? Ik wens je alle succes maar eenvoudig lijkt het mij niet. Kun je voorbeelden maken en die laten zien of dat ongeveer is wat ze bedoelen. Als ze geen site hebben, hebben ze wellicht geen idee.

als ik via sites als hostelworld kijk en de hostels vervolgens opzoek op google vind ik er best wel veel die nog geen website hebben, dan hebben ze natuurlijk al wel paginas op sites van organisaties maar ik denk dat er alsnog hostels zijn die graag een website zouden willen, helemaal omdat een goede website honderden euros kan kosten.