Watervaste plankjes voor schoenloze poten

WATERVASTE PLANKJES VOOR ‘SCHOENLOZE’ POTEN

Heeft uw caravan ook ‘schoenloze’ poten. De caravan van mij wel en dat kan heel lastig zijn op een drassig veld of staanplaats op de camping. De poten kunnen weg zakken en dat kan gebeuren na een fikse onweersbui of in het vroege voorjaar na een natte winter. Na een tip ben ik naar een bouwmarkt gegaan en ik heb er 4 plankjes van ca. 15 bij 15 cm en ca. 1 cm dik uit een afvalhout container mogen vissen. Ik mocht ze gratis meenemen dus heb ik na enig gerommel en moeite (de container was hoog en diep) nog 8 planken van ca. 50 cm lang en ca.1 cm dik er uit gevist voor als de caravan scheef staat. Volgens mij waren ze blij dat ze wat afvalhout kwijt waren. Een paar weken geleden stond ik op een oneffen camping en stond de caravan scheef. Ik heb 2 lange planken onder één van de wielen gelegd. Een andere bezitter van een scheef staande caravan heb ik kunnen helpen door 2 stuks planken uit mijn voorraad te geven.

En dat is juist zo mooi van het kamperen dat je elkaar helpt als het nodig is! Het is wel prettig als de planken niet te kort zijn anders rijd je weer van de planken af. Nadat de caravan recht stond heb ik onder iedere poot een plankje van 15 bij 15 cm gelegd en daarna de poten uitgedraaid. Zo kunnen de poten nooit weg zakken.

Kamperen Reisforum