Te koop: Polar beertje zoekt een nieuw trek maatje (compacte trekkers caravan, klassieker)

Beste wereldreizigers.

Ik, een lief Polar beertje uit 1979, zoek een nieuw trekmaatje. Mijn baasjes zijn inmiddels over de 80! en helaas gaat het niet meer lukken om met hun de wereld te verkennen…Ik wil echter nog wel graag wat van Europa zien.

Mijn baasjes hebben altijd goed voor mij gezorgd, nieuw vet in de wiel lagers en zo, netjes onderhouden en nooit in gerookt. Door mijn bijzondere uiterlijk ben ik overal herkenbaar en een unieke verschijning.
Omdat ik erg licht ben kan ik achter vrijwel elke auto en slingeren doe ik niet. Ik pas op vrijwel elk plekje.

Mijn deurtjes zitten aan de achterkant zodat ik makkelijk fietsen mee kan nemen of zelfs een lichte scootmobiel of rolstoel. De fabriek had ooit bedacht dat ik zelfs een sneeuw scooter mee kon nemen.
Als zweed ben ik dan ook helemaal geisoleerd en kan ik ook in de winter gebruikt worden.

Hieronder mijn pasfoto:


Helaas is er geen foto van de binnenkant beschikbaar, maar om een indruk te krijgen kun je kijken bij mijn engelse broertje op Page 139. 1980 Polar 300 All-Year-Round Caravan SOLD | 2nd BuyVintage Online Auction: 2015 Onwards

Ik sta in een droog en warm stalletje in Drenthe.

Nu even zonder gekheid:

Deze caravan, een Polar 300, is door mijn ouders in 1979 bij de dealer gekocht en heeft mij als kind mooie herinneringen bezorgd. Mijn ouders zijn er heel Europa mee doorgereden, van de Noordkaap in Noorwegen, Ijsland tot aan Gibraltar. De laatste reis was naar Tjechië. Helaas is de gezondheid van mijn ouders snel achteruit gegaan en kunnen ze er niet meer mee op reis.

Ze zouden het heel leuk vinden als er een liefhebber voor deze klassieker is.
De caravan is verder compleet met kussens, gasfles, reserve wiel en buiten wat oppervlakkige krassen zonder schade. Er moet alleen nog een nieuwe accu in zodat de caravan zonder stroom aansluiting ook functioneel is. Er zit ook een luifel bij (geen voortent)

De caravan weegt maximaal geladen zo’n 870 kilo en kan daardoor achter bijna elke auto. Ik heb er zelf mee gereden met een oude Opel Astra en een Volvo 360. Voor een kleine caravan is hij verrassend compleet en ruim. Het bed is b.v. bijna 1.90 bij 1.80 meter. Ideaal voor een lang koppel.

Ik hoor graag via een berichtje of je interesse hebt.

Groetje Vic

Beste, ik heb wel interesse in de Polar

Uiteraard willen we eerst kijken dus graag een adres.

Met vriendelijke groet, Bob

Wij hebben zeker interesse in deze geweldige caravan! Hij zou fantastisch staan achter onze Volvo v40. Wij zijn een gezin met 5 kinderen, waarvan alleen wij als ouders in de caravan willen slapen. inmiddels gaan er nog maar 2 kinderen mee en willen wij een klein apart caravannetje waar wijzelf ook de komende jaren mee rond kunnen toeren. Wij trekken graag rond door Europa en met deze caravan zou onze droom uitkomen. Graag zouden wij de vraagprijs willen weten en dan eventueel een afspraak maken om te komen kijken.
:zon02: Met vriendelijke groet, Nicole en Peter.

Dag Vic

Ik ga ervan dat de caravan verkocht is? Weet je aan wie?

Groet en dank

Daan

Hallo Daan,

Ik ga er ook van uit dat de caravan uit de openingspost inmiddels verkocht is, daarom voel ik me vrij genoeg het topic te kapen.

Ik ontdekte dit topic namelijk omdat ik precies zo’n caravan ga verkopen en me oriënteer op de waarde. Als jij interesse hebt dan kunnen we buiten het forum om verder praten.

Groet,
Henk Jan

Dag Henk Jan,

Prima.

Heb je foto’s van binnen en buiten?

Met groet en dank,

Daan Nijman