Watertaxi Bangkok

ik had een vraagje wij hebben nu een hotel gezien aan de rivier nou vroegen we ons af hoe werkt het met de water taxi zijn er bepaalde tijden waneer die varen en tot hoelaat varen ze kan weinig op internet vinden… en welke route varen ze allemaal ?

alvast bedankt

Hoi,
Deze zeer handige (en goedkope) taxi’s hebben inderdaad een bepaalde tijd waarin ze varen,maar dat niet alleen ze hebben ook allemaal een bepaalde route.

Oranje,groen,geel en zonder vlag. De meest gebruikte (volgens mij) is de boot met oranje vlag deze vaart zeg maar tussen khao san en sathorn (taksin bridge) deze gaat van 06:00 tot 19:00 En ze varen zeg maar zo +/- om de 20 minuten.

In het begin zal het even wennen zijn maar geloof mij het is een zeer makkelijke manier van vervoer en je ziet ook nog wat :nod:

Als je eenmaal gewent ben met de grote boten op de rivier kan je ook de kleinere bootjes pakken op de klongs dat is ook super! (Zie foto)

Zag deze ook nog voor je http://chaophrayaexpressboat.com/en/services/index.aspx#routemap

Wij maakten in Bangkok een of twee keer mee dat we de juiste pier niet meteen konden vinden, waarop een locale Thai zei dat de boot niet meer ging maar dat hij met z’n eigen boot wel kon varen (voor veel te veel geld uiteraard). Loop in zo’n geval gewoon een stukje verder tot je de echter pier hebt gevonden :-).

Haha volgens mij gebeurt dat iedereen wel een keertje toch :chin:

Is onderdeel van de charme van reizen in Thailand laten we maar zeggen ja :stuck_out_tongue: