In het noorden van Bangkok zijn al enkele buitenwijken getroffen door de overstromingen (zoals Rangsit). Om het centrum van Bangkok proberen te sparen, wil de overheid het water o.a. door de oostelijke buitenwijken omleiden (o.a. Minburi, Ladkrabang).
Momenteel is er in Ladkrabang nog niks te merken van het water, maar dit kan snel veranderen. In de straat waar mijn kantoor zich bevindt zijn ook al zandzakken neergelegd bij kantoren en 2 kantoren naast de mijne, hebben ze gisteren zelfs een preventief muurtje gemetseld.
Ladkrabang is dus een risicowijk, maar wanneer we water kunnen verwachten, is niet te zeggen. Mocht het gebeuren dan hoop ik dat ik tijd genoeg heb om alle computers en apparatuur naar boven te verhuizen.
Nieuwsberichten veranderen vrijwel elk uur, dus ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten. Kan me er sowieso niks bij voorstellen omdat het hier nu nog kurkdroog is en life as usual.
Omgeving Sukhumvit (was er dinsdag nog) ook niks aan de hand.
Ach, ik weet niet wie dit geschreven heeft, maar zolang de Thai zelf zich hier (in het zuiden) veel drukker maken om welke soaps op tv zijn vanavond dan om de overstromingen denk ik niet dat de Nederlandse media veel te verwijten valt.
In het zuiden misschien maar in Central en BKK is dat wel anders…
Ik heb het zelf geschreven,ik wil hier alleen maar mee zeggen dat wij er hier in NL bijna niets over horen!
Als er een scheet dwars zit bij Obama of die idioot uit Italië heeft weer een 18 jarig meisje aan de haak geslagen worden er nog net geen Kamervragen gesteld maar in ieder geval kunnen de media de kranten en journaals er dagen mee vullen. Dan gebeurt dit en wat lees/zien we er dan van?? juist bijna niets. Kwestie van prioriteiten stellen vind ik. Maar goed je hebt zeker wel een punt hoor,maar de Thai in NL. maken zich er zeer zeker wel druk om.
[ul]
[li]Published: 20/10/2011 at 02:08 PM[/li][li]Online news: Local News[/li][/ul]
Prime Minister Yingluck Shinawatra said Thursday that it was impossible to protect all of Bangkok from the country’s worst floods in decades, describing the situation as a “national crisis”.
“We cannot block the water forever,” Ms Yingluck said, adding that the government would choose which parts of the city to allow the water through to minimise the impact.
“The longer we block the water the higher it gets,” she said. “We need areas that water can be drained through so the water can flow out to the sea.”
Photo by Thiti Wannamontha
The government has reinforced the city’s floodwalls in an attempt to prevent the floods pouring into the densely populated city from the central plains, which are several metres under water in places.
Inner Bangkok has so far escaped major flooding as the authorities divert water to areas outside the main capital in a bid to prevent the Chao Phraya River bursting its banks and flooding the political and economic heartland.
But efforts to keep the city of 12 million people dry have been complicated by a seasonal high tide.
“Flood waters are coming from every direction and we cannot control them because it’s a huge amount of water. We will try to warn people,” said Ms Yingluck, a political novice before taking office barely two months ago.
“This problem is very overwhelming. It’s a national crisis so I hope to get cooperation from everybody,” the prime minister said.
Three months of heavy monsoon rains have killed 320 people, damaged the homes and livelihoods of millions of people, mostly in northern and central Thailand, and forced tens of thousands to seek refuge in shelters.
Currently, about one-third of Thailand’s provinces are affected.
Ik ben het wel met je eens Rik, maar zo gaat het toch altijd in de NL media ? Er is al maandenlang weer hongersnood in Afrika, maar daar lees je ook niks meer over in de media. De kranten staan vol met alleen maar onzinberichten.
Volgens mij is de situatie hier in Thailand pas voor het eerst zo’n 3 weken geleden pas in de NL media geweest terwijl het al veel langer aan de gang was…
Dat is helemaal waar hoor Dave. Als ik eerlijk ben dan vergeet ik het soms ook wel een beetje (uit het oog etc.) maar ja nu het zo dichtbij komt valt het je in 1 keer dubbel op. Ik vind het echt heel jammer maar ja de kranten schrijven en de TV laat zien wat de meeste mensen willen… Het voordeel hiervan is dat je ook meteen weet hoe we er werkelijk voor staan in NL. De uitzonderingen natuurlijk daar gelaten :chin:
Als ik zie hoeveel verschillende berichten je leest op de bekende plaatsen (bkk post,thaivisa,nation etc) dan kan ik me heel goed voorstellen dat je er totaal geen wijs meer uit kan worden. Maar de berichten komen vandaag wel allemaal op het zelfde neer en zelfs de verschillende journaals zeggen hetzelfde.
Het belangrijkste is gewoon goed opletten en naar je gevoel luisteren en natuurlijk kijken wat de buren etc doen
Rik, weet je nog dat we over hulp aan de Thaise bevolking hadden? Toen ik je verteld heb, dat het voor Roemenië deed al 10 jaar, honderden keer als tolk-helpster,enz? Op de duur hebben we besloten met structurele hulp te beginnen : geld inzamelen.
Hetzelfde telt voor Thailand: niet onze overschot naar hun sturen; de transport is duur en het dient voor niets.
Geld inzamelen…mensen hebben geld nodig om alles te repareren en nieuwe dingen te kopen; ze weten hoe, wat is goedkoop voor hun, ze weten wat doen met geld.
GELD moeten ze, niets anders; het geld naar toe brengen en overhandigen aan “de wijzer van de dorp”; verder weet hij beter dan we wat doen met het geld.
Praat over mijn suggestie en ik zou graag weten wat is jullie mening.
Groetjes
Sopirla
Ook wij vertrekken 27 oktober naar BKK. Daarna willen we graag richting Kanchanaburi en via BKK de nachttrein naar Chiang Mai (Hoe is het weer daar?)
Nu lees ik al dat de trein naar Chiang Mai de komende weken niet rijd… dus misschien vanuit BKK maar een vlucht naar Chiang Mai…
Als ik de vele websites bekijk is het alleen slecht in BKK en het midden van Thailand op dit moment!
Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag :-)!
Baco, zo hebben we toen gedaan in de laatste fase van ons hulp naar Roemenië; we wisten verdomd goed dat een deel zal “verdwijnen” maar op dit manier hebben we de transportkosten tot 0 gebracht (vergeet niet dat luchttransport de duurste is) en ze konden het geld beter gebruiken voor wat ze nodig achten; ik dacht aan dezelfde manier voor Thailand, maar als jullie denken van niet, dan is het maar zo. Het was de eenvoudigste manier voor jullie ook.
Groetjes
Sopirla>>>