Wateroverlast in Thailand !!!!

Hier in Ladkrabang, Bangkok, vandaag nog alles oke :slight_smile:

En hoe staat de situatie er nu voor in Bangkok en omgeving??? Is er momenteel nog trein/busverkeer richting het zuiden?

Trein en busverkeer richting het zuiden is er nog steeds.

Hier waar ik zit in Bangkok is er naast een paar regenplassen op straat nog niks aan de hand. Niks van enige overstromingen te merken. Iets meer naar Suvarabhumi Airport toe zijn er wel wat wijken waar laagje water staat, maar ook daar gaat het leven nog gewoon door.
In centrum zijn, voor zover ik nu weet, nog geen noemenswaardige problemen.

Volg het laatste nieuws ook via de Facebook-pagina van ReisdoorThailand.nl !

Overstromingen in het commerciële hart van Pathum Thani bereikt een kritisch niveau gisteren, met de overheid kantoren, winkels en restaurants onder bijna een meter water.
lees verder: Bangkok Post - Thailand channel

Laatste update vanuit Bangkok: de ellende lijkt hier mee te gaan vallen. Hier in Ladkrabang (wat een risicogebied zou zijn) niks aan de hand. Paar regenplassen weer op straat en that’s it. Vandaag weer mooi zonnig, droog en warm weer.
Sukhumvit helemaal niks aan het handje…

De zware overstromingen die Thailand en Cambodja al weken teisteren, hebben de Thaise hoofdstad bereikt.verschillende buitenwijken staan onder water(minaburi oa: Het waterpeil staat er op 2,3 meter, zo’n 20 centimeter lager dan de dijken.
De gouverneur van Bangkok gaat de zandzakkendijken van 2,5 tot 3 meter verhogen. Dit weekend dreigt de hoofdstad al deels onder water te lopen. Tussen 16 en 18 oktober zou het water het hoogste punt bereiken. De VS hebben hulpverleners en zandzakjes gestuurd.
De overstromingen houden Thailand en Cambodja sinds juli in hun greep. In beide landen kwamen respectievelijk al 280 en bijna 250 mensen om het leven.

Fifteen elephants are stranded on top of Ayutthaya’s Royal Elephant Kraal from the floods. zie foto:

iemand enig idee of reizen met de trein naar Chiang Mai wel mogelijk is de komende 2 weken?
En weet iemand waar die dam staat die misschien gaat doorbreken?

Reizen met trein tussen BKK en Chiang Mai v.v. is nu in ieder geval niet mogelijk. Wanneer dit wel het geval is, is niet bekend en ligt er natuurlijk aan hoe snel het water weg is op de route.
Van een dam die op doorbreken staat is mij niks bekend.

Bedankt voor je reactie.
Is er ergens een goede site waar je kunt zien of de treinen weer rijden, of in ieder geval de status…?

Je zou regelmatig de website van de Bangkok Post even kunnen checken. Daar zullen ze er ook wel melding van maken: www.bangkokpost.com

hey Dave, en hoe is het nu in bangkok met de wateroverlast,valt t nog mee?

Reizen per trein naar CNX is inderdaad nog niet mogelijk. Op enkele plaatsen is de fundering voor het spoor weggespoeld.

De dam waar iedereen bang voor is is de Buhmibol-dam en die staat bij Tak. De dam is/was voor 150% gevuld, maar over echt doorbreken is geen sprake.
http://www.7thaiwonders.com/bhumibol-dam.html

dus dat zal niet binnen 2 weken gerepareerd zijn lijkt me… dat kan in Nederland al zo 2 weken duren…

Ja, het valt nog mee hier. En de berichten die ik nu gelezen heb, gaat het ook allemaal meevallen in Bangkok (al is het altijd nog maar afwachten, er wordt momenteel veel gezegd en geschreven).
Er is wat wateroverlast rondom de Chao Phraya rivier en in noordelijke deel (rond Don Muang). Ook in een aantal buitenwijken schijnt het een en ander blank te staan.
Waar ik woon (Romklao Road, Ladkrabang) is nog weinig aan de hand.

Hopelijk kunnen we flink wat ophalen!!

Beste manier om op dit moment naar het noorden te gaan lijkt me voorlopig vliegen. Bij Airasia waren er een aantal dagen geleden nog volop promotickets naar CM. Bus is ook een optie, maar die maakt op dit moment nog een hele omweg, dus dat zal tijd kosten en vermoeiend zijn. Ik hoorde al mensen die twee dagen onderweg waren (was wel een uitzondering, denk ik…)
In ieder geval is het weer hier in het noorden nu goed te pruimen> Veel zon, af en toe een buitje. Ik sta op het punt de Mekhong over te steken en Laos in te trekken. Moest iemand in de buurt zijn, laat iets weten… :wink:

Grts,

Jelle

Zit in het zelfde ‘schuitje’. Voorlopig hou ik de site van de thaise spoorwegen in de gaten. maar ik ga zoals Jelle aanhaalt waarschijnlijk voor het vliegtuig opteren.
Er staat wel een artikel over de noord-lijn, maar ik krijg het niet vertaald.
http://www.railway.co.th/srt/pr/news/viewshownews.asp?idnews=950

:chin:Helaas Rik ben die dag verhinderd als ik toch iets voor je kan beteken laat het maar weten
succes:THAILAND::cambodia:

1 like

Denk dat je beter naar deze link kunt surfen,up to date info over treinen die al dan niet rijden!
http://www.thailandtourismupdate.com/Home