Wat zijn mijn kansen om te gaan werken op een reisbureau?

is er iemand die me kan vertellen wat mijn kansen zijn??
ik zit met het volgende:
ik ben na de mavo toerisme gaan leren op het MTRO maar ik ben na een jaar al gestopt.
ik wilde namelijk graag stewardess worden maar besefte me tijdens de opleiding dat ik niet altijd van huis wilde zijn en niet wilde verhuizen naar amsterdam om op schiphol te kunnen gaan werken!
ik ben dus ander werk gaan doen.
inmiddels, een aantal jaren later, ben ik de beveiliging in gegaan.
ik werk nu als luchhavenbeveiliger op een klein vliegveld.
nu ik weer met toerisme “samenwerk” voel ik dat mijn hart toch in het vak toerisme ligt!
nu dacht ik om een thuisstudie te gaan volgen om alsnog mijn SEPR diploma te gaan halen, zodat ik op een reisbureau kan gaan werken! dat lijkt me ontzettend leuk!!
maar mijn vraag is dus; is dit haalbaar voor mij?? aangezien ik nu 28 ben…
ben ik niet te oud nu?? hoe liggen mijn kansen??
want straks ga ik mijn diploma thuis halen en dan neemt misschien niemand me aan! want ja, je word natuurlijk een dure kracht, en ze zullen toch vaker iemand aanemen die jonger is!
ook zit ik met het probleem, dat de thuisstudie ook een praktijkgedeelte heeft die je moet halen om je diploma te krijgen, en dit word weer wat moeilijker voor mij omdat ik wel een inkomen moet hebben!!
weet iemand hier raad op??

Hoi,
Nee, je bent niet te oud om verder te gaan leren, ik ben 34 en bezig met een studie Personeelmanagement. Waar een wil is een weg!

Alleen zou ik je wel mee willen geven dat je goed moet kijken welke SEPR studie je volgt, soms is het echt beter om een klassikale studie te volgen omdat je dan met je klasgenoten over bepaalde onderwerpen kunt praten. Bij thuisstudie mis je veel algemene informatie die wel heel belangrijk is. Om praktijkervaring op te doen kun je kijken of je met je shifts kunt schuiven of als je het echt heel graag wil misschien een beetje werktijd en hierdoor dus ook geld (en daar kan ik geen zinnig woord over zeggen omdat iedereen een andere financiele situatie heeft) inleveren, waardoor je tijd hebt om ergens een aantal uur stage te gaan lopen.

Of je een baan zult krijgen bij een reisbureau, tja, daar kan niemand antwoord opgeven, gewoon veel solliciteren en tijd voor vrij maken. Als je het echt heel graag wil, dan gaat het ook lukken.

Succes!

hoi hoi!

thanks voor je reactie!
ik weet het, het blijft natuurlijk een risico, maar ik heb zoiets van:
als ik helemaal niks doe, dan gebeurt er ook niks!
dat SEPR diploma via LOI is voor ; verkoper vakantie reizen (SEPR-VVR)
dus wel voor werken in een reisbureau…
hoop dat alles goedkomt, want ik ben wel een doorzetter en zal zeker alles geven om dit te doen slagen, maar hoop dat het daarna niet te teleurstellend zal zijn met solliciteren!
Ik vind het zoiezo ontzettend leuk om te leren!
en ja , zoals ik al zei; niet geschoten is altijd mis!

hey, Ik weet niet waar je vandaan komt. Ik ben 29 heb mijn studie toerisme afgerond, Middenkader functionaris reizen. MBO niveau 4. 2 jaar stage ervaring en het lukt mij voor geen meter om op een reisburo te kunnen werken.
Ik heb alle diploma’s, ook extern, zoals SEPR, IATA gehaald. Bij D reizen kwam ik bv niet eens door de selectie heen omdat ik zogenaamd niet aan de eisen voldeed. Na een discussie hierover te zijn aangegaan mocht ik op gesprek, vervolgens werd ik afgewezen vanwege te weinig commerciele ervaring. Bij andere reisburo’s had ik ook gesolliciteerd, wederom door gebrek aan ervaring niet aangenomen. Het is zo jammer. Wat ook nog eens erbij komt, het loon is meestal minimum loon. Ik kom zelf uit Limburg trouwens, misschien dat het in de randstad makkelijker is omdat er meer reisburo’s zijn? Succes

hey!

ik kom uit brabant, en wat jij vertelt is dus precies waar ik zo bang voor ben…
en weet je, ik heb ook het idee dat het hier in het zuiden gewoon moeilijker is!
ik bedoel kijk naar steden als Amsterdam Rotterdam en Utrecht!
Daar is gewoon zoveel meer werk en kansen heb ik het idee… maar ik wil gewoon niet zomaar gaan verhuizen daarnaartoe om maar te kunnen werken… ik vind dat je je doelen ook hier moet kunnen bereiken!
gewoon blijven solliciteren en misschien wel via via ergens binnen komen, dat schijnt ook te kunnen!
Is toch erg dat je je studie nu klaar hebt en nergens aan de bak komt!! Dit kan toch niet?

Hey lovefortoerisme.

Ik weet niet wat precies jou bedoelingen zijn, maar de grote reisketen met die D, zijn regelmatig op zoek naar mensen als jij. Ik zag van de week nog een advertentie in de krant staan en ze hebben hoofdkantoren in meerdere delen van het land. Zo ook in het zuiden. Ik dacht in Breda, maar dat weet ik niet zeker, maar je zou dat even op hun website kunnen nakijken.

En ook hier hebben ze heel vaak mensen nodig bij b.v. het hoofdkantoor van OAD. Dat is dan wel niet in het zuiden, maar ik bedoel ermee te zeggen, heus niet alleen in de randstad.

Onze zoon heeft de opleiding MTRO gedaan en afgemaakt incl. SEPR en is daarna een paar jaar in Franrijk gaan werken bij Disney en is nu via omzwervingen werkzaam in Nederland bij een cruisewinkel als organisator van rondleidingen, beurzen, tot het opmaken van de nieuwe gidsen en dergelijke.

Succes met het zoeken naar een juiste baan.

Hey Lovefortoerism…

Je moet een beetje mazzel hebben met werk vinden erin… Ik ben er zelf door middel van een stage ingerold… Hier in het noord-westen van Nederland is er wel wat werk in te vinden… Ik zou als ik jou was een open sollicitatie naar D-Reizen sturen, zijn leiden mensen intern op… Dus hoef je thuis niet meer verder te leren…

Succes!

Hoi Lovefortoerism Ik heb hetzelfde probleem!!!
Heb al aardig wat van de wereld gezien dus reiservaring genoeg.
Ik boek vaak reizen van famillie en vrienden en dan zoek ik alles uit Tot de hotelbeoordelingen aan toe!!!
Ik ben al een paar jaar Manager dus die kwaliteiten heb ik ook.
Ik denk dat ik nu zo’n 6 keer geprobeert heb om via D-reizen de reisbranche in te komen en te kunnen werken.
Ze zeggen iedere keer daar mijn profiel niet aansluit bij hun wensen en dat ze hopen dat ik een passende baan zal vinden.
Ik ben helemaal niet op zoek naar een andere baan tenzij het in de reisbranche is, het is dus jammer maar ik heb dus ook wel degelijk het gevoel dat ik al aan de oude kant ben en dat ze liever iemand rond de 18 aan willen nemen.
Zelf ben ik 27 dus om nu een opleiding te doen en geen inkomen meer te hebben is geen optie.
Wel is het misschien een idee om een thuisstudie te combineren met een stageplek op de koopavond en een vrije middag.
Word een beetje druk maar daar had ik nog niet over nagedacht.
We gaan gewoon maar verder solliciteren en hopen dat ik er toch ergens doorheen kom.
Het is denk ik ook een gunfactor voor een bedrijf kost zo een opleiding weinig ze kunnen het zo aftrekken van de belasting…
Wie weet we blijven hopen s6 allen die dit ook zo graag willen