Hallo, ik zit met een dilemma. Ik sta op het punt de cursus sepr-vr te doen omdat mij de reisbranche heel mooi lijkt. Ik heb momenteel geen werk meer en het lijkt mij een goed moment om deze carrière switch te maken. Ik ben bijna 34 jaar. Mijn vriend twijfelt erover, ook om het geld wat het kost en dat het een branche is waar weinig werk in is. Dan praat ik over het noorden van Nederland.
Ik weet dat het een investering is in iets waar het nog onzeker is of ik er een baan in krijg. Maar het lijkt me zo geweldig om daar in werkzaam te zijn.
Wie kan mij adviseren: begin ik wel aan de cursus of moet ik het niet doen?
Peetje, als je gebeten bent door de reisvirus, moet je doen; je zal nooit spijt van hebben.
De reissector is niet alleen een reisbureau waar, lastige of niet, mensen komen.Ik weet uit ervaring dat werken met mensen is een van de zwaar onderschatte job.
Je kunt op de luchthaven werken (mijn werkplaats) en als ik geloof wat luchtvaart nieuws me sturen elke dag, het is werk zat op Schiphol. Als het te ver is voor jou, je gaat gewoonweg dichterbij verhuizen (gelijk ik).
Ga een kijkje nemen op de site van “luchtvaartnieuws.nl” om te zien hoeveel werkplaatsen voor jou zou zijn.
Werken op een luchthaven is elke dag reizen.
Veel succes !
Groetjes
Sopirla:dag:
In mijn tijd, kreeg je 2 enorme mappen met informatie en die moest je uit je hoofd leren. Je betaalde voor het lesmateriaal en voor het examen.
Ik kan me voorstellen dat er nu allerlei instituten zijn, die je les gaan geven in SEPR, nou ik denk dat dat een beetje onzin is, ze nemen het lesmateriaal met je door wat je dus zelf ook gewoon kunt leren.
Dus, heb je een beetje zelfdiscipline en wil je geld uitsparen, kijk of je ergens van iemand die SEPR gedaan heeft het lesmateriaal kunt overnemen voor een zacht prijsje en kijk wanneer en waar de examens afgenomen worden. Dan bespaar je je een hoop geld uit. Zo ook met de cursus UFTAA, kun je gewoon allemaal zelf, het enige is, je moet het echt willen en er tijd in steken.