Werken bij een reisbureau\organisatie

Hallo, wie kan mij vertellen waar ik het beste mijn sepr-vr kan halen? Ik heb al wel gekeken bij studieplan, Loi en NHA. Het liefste doe ik het zo goedkoop mogelijk omdat ik alles zelf moet betalen. Ik woon in Emmen (Drenthe) en vroeg mij af of daar wel werk te vinden is? Weet iemand ook of het verstandig is om tijdens de theorie ook al een stageplaats te zoeken en krijg je tijdens je stage betaald?
Een boel vragen maar ik zoek naar veel informatie voor ik aan zoiets begin. Dus iedereen die iets weet, reageer want ik zit echt te springen om te beginnen.
Groetjes Petra.

Hallo,

In mijn tijd waren er geen opleidingen en moest je de lesstof gewoon zelf leren. Waarom kijk je niet of je van iemand het lesmateriaal voor een zacht prijsje kunt overnemen, dan kun je aan de slag om je eigen manier, in je eigen tempo. Ben er redelijk klaar voor dan kijk wat de goedkoopste manier is om examen te doen.
Toen (maar dat is zeker 20-25 jr geleden dat ik het deed) leerde je zelf de stof en gaf je jezelf op voor het examen, ik kan me voorstellen dat dat nu nog kan, is vast het goedkoopste.

succes!
Sandra