Beste mensen,
9 juni vertrek ik met mijn vriendin naar BKK vanaf Dusseldorf met AirBerlin/LTU. we komen de 10e dus aan en komen de 27e weer terug. We hebben dus 17 dagen te besteden in Thailand.
Maar wat zijn nou de echte musts in Thailand. Idee wat we nu hebben is: BKK - Ayuthaya - ChiangMai - KoPhangan.
We hebben al gezien dat we om Kophangan te bereiken naar BKK kunnen vliegen vanaf ChiangMai om vervolgens per bus en boot door te gaan naar KoPhangan.
We willen ook graag iets met jungle, olifanten en 3 landenpunt doen…Nu weet ik dat de jungle vanaf Chiangmai te doen is, olifanten ook (dat opvangkamp) en het 3 landenpunt? is dat te bereiken vanaf Chiangmai? desnoods met dagtourtjes, vind ik niet erg, gezien de tijd zijn dat vaak de meest efficiente oplossingen.
EN over chiangmai en 3 landenpunt is malaria risico gebied, pillen slikken of niet? Ben gisteren bij GGD geweest en eigelijk konden die geen uitsluitsel geven over ja /nee…heb wel de risicogebieden gezien en lijkt er op dat Chiangmai er bij hoort.
ik hoor graag of jullie mij een beetje helderheid kunnen geven, uiteraard zijn andere tips/aanvullingen zeer welkom.
Ook ervaringen van guesthouses etc…zeer welkom, of acco op KoPhangan…
alvast bedankt!
Hoi,
Ik heb in Chiang Mai twee toers gedaan. De eerste was een tochtje door de jungle. Je gaat dan rijden op een olifant, te voet door de jungle en zwemmen bij een waterval. Met de tweede toer gingen we naar het drielandenpunt. Ook hebben we de longnecks en een tempel bezocht. De tweede toer was wel erg lang! We gingen s ochtends vroeg weg en waren pas om 9 uru s avonds weer in ons hotel. Het is namelijk een eind rijden naar het drielandenpunt. Het is wel te doen, maar plan alles niet te dicht op elkaar, want dan ben je gewoon moe van het reizen.
Ik heb geen pillen gekregen voor malaria. Er zitten wel muggen, maar als je je goed insmeert met muggenspul is het ook voldoende. Volgens de GGD hadden die pillen veel bijwerkingen en omdat je er niet heel lang bent, was het niet nodig.
Veel succes!
Groetjes Anika
Er is maar een must: Dat je geniet van je vakantie.
3-landen punt: Ik ben er geweest, maar er is werkelijk geen enkele reden
om dat punt aan te doen, de Lonely Planet denkt er precies zo over.
Pillen ja/nee: Smeren is beter dan slikken, de kans dat je het krijgt is nihil, risicogebieden zijn de grensgebieden met Birma, CM hoort daar NIET bij.
Eventueel is het mogelijk om direct van CM naar Ko Samui te vliegen, van daaruit neem je dan een boot naar Ko Phangan. Iets duurder omdat Bangkok Air de enige is die die vlucht doet. Eventueel kun je dan weer terug naar BKK met de trein ,met een tussenstop in Hua Hin of Cha Am voor stranden, of Phetburi als je voor tempels en grotten gaat.
Heb je geen tijd meer, vlieg je vanaf Ko Samui weer naar BKK.
BKK altijd op het laatst doen, in BKK is shoppen het best van heel Azie.
Dit schema is een prima uitgangspunt, je zult zien dat je dan flexibel bent, om ter plekke nog iets erbij te plannen.
Ik heb een aantal jaar terug ook een dagtour vanuit Chiang Mai naar de Gouden Driehoek gemaakt en vond het wel de moeite waard. Het ligt er misschien ook maar net aan wat je verwachtingen ervan zijn…
Malaria-pillen zou ik niet gebruiken; beter een goede anti-muggen middel met een hoge concentratie DEET, kan je ook gewoon in Thailand kopen.
Mocht je nog wat tijd over hebben, zou je ook nog een uitstapje kunnen maken naar Kanchanaburi…