3 weken Thailand.. What to do?

Hoi allemaal,

Wat veel tips en adviezen heb ik allemaal al gelezen hier! Maakt het er niet makkelijker op om keuzes te maken…

Mijn vriend en ik gaan begin juli voor 3 weken naar Thailand. We hebben alleen een retourticket AMS-BKK geboekt en verder zijn we op zoek naar een leuke route.
We willen in ieder geval graag:

• Bangkok (fietsen, shoppen, tempels (niet te veel)
  • Floating Market? River Kwai?
  • (nachttrein) naar Chiang Mai. Kookworkshop, trekking bergdorpen, jungle?
  • Khao Sok
  • Mooi eiland om te duiken en weer eindigen in Bangkok.
    Verder zijn we allebei erg sportief en willen dus ook graag een beetje actie! Gave jungle trekking, raften, etc. Liefst ook overnachten in de jungle of in “bijzondere” accommodaties. Olifanten willen we wel graag zien, maar veel tochten zijn met olifantenrit en dat vinden we echt te zielig dus willen we niet!

Wie kan en wil ons een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt!
Wendy

DAG 1: Aankomst Bangkok, bijkomen en rustig aan doen
DAG 2: Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun, Chinatown
DAG 3: Fietsen in Bangkok
DAG 4: Bangkok - Kanchanaburi (via Damnoen Saduak)
DAG 5: Kanchanaburi
DAG 6: Kanchanaburi - Ayutthaya - nachttrein naar Chiang Mai
DAG 7: Aankomst Chiang Mai, stad bekijken
DAG 8: Chiang Mai (Jungle Flight ?)
DAG 9: Chiang Mai (Elephant Nature Park ?)
DAG 10: Chiang Mai (2-daags tripje naar de Gouden Driehoek ?)
DAG 11: Chiang Mai
DAG 12: Chiang Mai - Bangkok - nachttrein naar Surat Thani
DAG 13: Khao Sok (bijv. Tree Tops)
DAG 14: Khao Sok
DAG 15: Khao Sok
DAG 16 t/m DAG ??: strand, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao

Leuke acco’s: Floatel in Kanchanaburi, Fern Paradise Resort/Eco Resort in Chiang Mai, Tree Tops in Khao Sok…

Chiang Mai is een goed uitgangspunt voor een aantal actieve excursies. Deze excursies gaan eigenlijk allemaal de bergen in. Afhankelijk van de excursie gaat u wandelen, mountainbiken of met jeeps de omgeving bekijken. U zult onderweg bergstammen, watervallen en schitterende natuur kunnen bewonderen. Voor het beste aanbod kunt u het beste ter plaatste naar één van de vele reisbureautjes gaan en kijken wat voor u de meest geschikte tocht is.
Wat je zeker niet mag missen in Chiangmai is de " Flight of the Gibbon" een echte must voor iedereen die houdt van actie en avontuur.