Hallo, na al heel wat uitzoekwerk zijn we nog steeds niet helemaal over onze route uit… dus alle hulp is welkom!
We hebben 2,5 week in totaal. Het plan is: na aankomst 1/2 nachten in BKK (wat wordt aangeraden, met name ook voor de "bezienswaardigheden rondom BKK?), daarna door naar Chiang Mai per trein (hoelang hier te blijven?), van daar uit waarschijnlijk vliegen naar Krabi of een van de eilandjes (is dit uberhaupt per vliegtuig mogelijk?) om vervolgens te gaan island hoppen.
Is dit te doen? Andere tips of ideeen zijn meer dan welkom!
Voor ons dit jaar ook voor het eerst naar Thailand, ben ng niet volledig uit de route uit omdat er oneindig veel tezien is.
Omdat we ook maar 18 dagen hebben gaan we ons beperken tot BKK, CM en dan naar het zuiden eilandhoppen.
Wij zijn wel vanplan om toch wel 5 dagen in CM te blijven.
Ik heb een beetje bang dat je doodmoe thuiskomt als je constant van plaats ga veranderen.
Ik lees overal dat CM de moeite is dus 5 dagen als je een jungletocht inplant is dat zeker niet overdreven.
fietsen in BKK is een aanrader! zelf ben ik 3.5 jaar geleden in chiang mai geweest 5 dagen is inderdaad wel de moeite. bangkok maakt je kapot door de warmte en drukte maar vond ik wel geweldig! vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan in Nong Khai, ook een aanrader als je niet richting de toeristische plekken wilt! Zelf vind ik de eilanden minder de moeite dan de rest van het land! ga zelf de 14e weer heen voor 4 weken!
Dit is zeker goed te doen, en 5 dagen Chiang Mai is inderdaad niet teveel. Je kan vliegen vanuit Chiang Mai met Air asia naar Phuket of met Bangkok airways naar Trat, Samui, Phuket en Krabi.
Ik ben toch zo blij he, met dit forum! Het is zo moeilijk om keuzes te maken wat locaties betreft, en met jullie ervaringen komen we ongetwijfeld een stuk verder! Bedankt voor jullie reacties!
Wat is de moeite waard om te gaan zien/doen rondom BKK? En behalve een jungletocht in Chiang Mai, wat is daar nog meer te beleven?
En ter afsluiting; welke eilandjes MOET je zien?
In Bangkok lekker met de boot over de Chao Phraya af naar de bezienswaardigheden zoals de Wat Po en het koningklijk paleis. Ook de grote shoppingmall is een aanrader. Zou in Chaing mai als je van koken houdt ook een Thaise kookcursus nemen, echt leuk om te doen. En de sunday walkingstreet(op zondag uiteraard) is ook een aanrader om leuke gerechten en souveniers te kopen. Dit is een straat die word afgezet en waar je omkomt in allerlei Thaise verkopers en kleine optredens. Wel vaak van kleine kinderen dus 'n beetje dubbel maar dat heb je nu eenmaal in Thailand. Verder zijn al de eilanden leuk om aan te doen en weet niet of je van touristisch of rust op de eilanden houdt en of je bereid ben om eventueel nog te reizen want al teveel tijd zul je niet meer hebben…