Wat: werken in het buitenland, Waar: overal waar het warm is, Hoelang: ongeveer 6 mnd

oh haha sorry!..maar dat is nog mooier want dan ligt de hele wereld voor je open! :slight_smile:

das waar kan echt nie meer w8 :slight_smile: :stuck_out_tongue:

maar tegen dan blijft er wel niet heel veel mooi’s meer over echt zo stom he dat ze alles kapot make !!

ja daar moeten ze mee ophouden… maar er is nog meer dan genoeg moois te zien hoor!

hey,

Ik kom uit België, dicht tegen Gent. Ik denk ook niet dat je veel geld kan overhouden, toch niet als je iets wil zien en je wil amuseren. Maar ik zou wel willen leven van het geld dat ik daar verdien, zodat mijn magere spaarboekje niet volledig geplunderd is… Antillen spreekt mij ook wel aan , of iets in die buurt. Toch liefst ergens waar ze nederlands, engels, frans of spaans spreken want die talen kan ik een redelijk verstaan en spreken, maar in India weet ik niet hoe ik me duidelijk moet maken en om te werken is dat toch wel een beetje nodig hé!

Ow, ik krijg echt zin om weg te gaan joh, als we het er zo de hele tijd over hebben!
Nee tis voor mij ook de bedoeling om daar te kunnen leven van het geld dat ik verdien. Maar ik denk dat een ticket wel van het spaargeld af moet. Schijnt dat op Aruba het meeste geld te verdienen valt aan fooien, omdat daar zoveel amerikanen komen. Hebben jullie al een beetje rondgekeken op reissites?

Hahah… het is toch niet te hopen dat alles op is!

Maar de antillen klinkt echt zo heerlijk, vooral nu het één dagje mooi weer is geweest!Dan heb je het werkelijk nodig! Ticket valt misschien op een later tijdstip terug te verdienen… het kan altijd goed uitvallen!

Nederlands zou wel ideaal zijn, want zo super zijn mijn talen ook weer niet :)! Ik ga is kijken op reissites en misschien ideeen voor leuke jobs?! Eerste plan de campagne toch?!

Hallo,

Ik sluit mij graag aan bij jullie leuke plannen!! Het klinkt allemaal erg goed :slight_smile: Zelf ben ik ook bijna afgestudeerd en wil ik ook in september gaan werken en reizen in het buitenland. Ik heb niet echt een sterke voorkeur, maar lekker weer vind ik wel belangrijk.
Zelf ben ik 21 jaar en sta open voor leuke, gezellige en nieuwe ervaringen.

Als jullie het reisgezelschap willen uitbreiden, dan hoor ik dat graag!!

Groetjes Karin

Hoi hoi,
Nou wat mij betreft, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Maar we hebben nog niet echt plannen hoor. Het lijkt mij idd een goed plan om eerst allemaal eens even de reissites af te gaan om te kijken wat iedereen het liefste wil.
En kweet niet, daarna miss een keertje bij elkaar komen? Om eens te kijken of het klikt? Of ben ik nu al te voorbarig?
Groetjes Aafke

goed idee, ik heb al veel sites afgeschuimd, maar nog niets deftigs gevonden. Misschien hebben jullie meer succes met sites uit Nederland.
Laat het alvast weten als je een goede site gevonde hebt!

Eeey!

ik ben ook van de hoe meer zielen hoe meer vreugte! Verder heb ik ook een beetje rondgekeken! Het is alleen heel erg handig om te gaan solliciteren denk ik… als we iets vast zoeken!
Anders zoek ik wat op en dan laat ik het jullie weten! Is wel leuk:)! Als jullie sites hebben, hoor ik het ook graag!

Ik vind het leuk om jullie is een keer te ontmoeten!?! Hebben jullie hyves? Dan weet ik wie ik voor mij heb :slight_smile: Dat zou leuk zijn, maar hoeft uiteraard niet?!

Groetjes,
Anneke

Ow ja hyves! Dat is een goed idee.
Mijn naam is Aafke Eenink en ik kom uit Varsseveld, volgens mij kunnen jullie me dan wel vinden toch? Voeg me maar toe! Kweet alleen nog steeds niet waar iedereen vandaan komt??
Tis op de antillen wel zo dat je, als je in de horeca wilt werken, beter ter plekke iets kan vinden dan van te voren. Dan krijg je bijna nooit reactie, maar goed heb ik ook maar gehoord.
In zuid-amerika is dit natuurlijk weer anders. Verder vind ik het zelf wel heel belangrijk om huisvesting te hebben voor vertrek.
Groetjes

euhm, hyves??? Kan iemand me uitleggen wat dit is, want dit ken ik niet. Iets typisch Nederlands? Ik zou ook zeker graag van op voorhand een appartementje willen zoeken, maar ik weet niet of dat zo gemakkelijk is en of je dan niet veel te veel betaalt. Ook werk op voorhand zoeken zal niet gemakkelijk zijn.

Zouden jullie nog steeds alle besprekingen ook hier op willen zetten ? Dan kan ik heel de situatie meevolgen ( interessant ). Zou stom zijn als jullie alles alleen met privé gesprekken gingen regelen.

Hoi!!

De Antillen spreekt mij ook wel aan. Op het moment zijn daar 2 bekenden van mij aan het stage lopen en als je al die mooie foto’s ziet, dan wil je gelijk weg naar de zon :zon02: De Nederlandse taal vind ik zeker een pluspunt. Mijn Engels is namelijk niet zo sterk…

Huisvesting vooraf regelen lijkt mij wel beter zoals jullie ook al aangeven. Vooral als je voor langere periode op één plek wilt blijven, ik kan eens vragen hoe zij dit geregeld hebben. Zij zitten geloof ik in één huis met meerdere meiden, erg gezellig dus!! :slight_smile:

Of je vooraf of ter plaatse werk moet regelen, dat zou ik niet weten. Zij lopen stage zoals ik al zei, dus dat is toch anders. Ik zal ook eens wat sites bekijken.

Wat is verder jullie bedoeling met werken? Willen jullie echt fulltime gaan werken of gewoon paar dagen werken en verder genieten? Hoewel…fulltime werken op de Antillen zal niet zoveel voorstellen :teeth: Hahah.

Misschien is het handig om emailadressen uit te wisselen en elkaar te mailen? Anders wordt dit forum wel erg lang…

Ik heb ook Hyves. Mijn naam is Karin Kok en ik woon in Bovenkarspel. Aafke heeft idd wel gelijk om eens te kijken wie we nou voor ons hebben.
Elkaar ontmoeten vindt ik ook prima. Het is natuurlijk wel belangrijk dat het klikt mochten we een half jaar samen naar het buitenland gaan.
Anneke, wat is jou Hyves? En voor Elke, Hyves is een soort eigen site waar je allemaal vrienden kan toevoegen, elkaar berichten kan sturen, foto’s kan plaatsen, blogs kan plaatsen. Erg leuk! Kijk eens zou ik zeggen!

Ik zie jullie berichtje graag weer tegemoet!

Groetjes Karin

Ej!
Ja voor mij is het wel de bedoeling dat ik ergens ga wonen en werken. Tuurlijk neem je wel ergens wat tijd vrijaf om alles te bekijken en misschien een beetje rond te reizen. Maar kwil het lieft gewoon een beetje een leven daar opbouwen zeg maar.
Een appartement met meerdere mensen lijkt me echt super!
Kheb jullie gevonden op hyves hoor! En misschien kunnen we ff een msn datum plannen, dan kunnen we er ff wat sneller over hebben (sorry toon123).
Kstuur jullie ff me email adres per privebericht, dan kunnen jullie mij toevoegen als je wil.
Als iedereen msn heeft natuurlijk.
Groetjes!!

Via www.siw.nl kun je veel vrijwilligerswerk doen.
Leuke enthousiaste mensen, goede voorbereiding en goedkope organisatie, super!

Zullen we anders even een tijd afspreken om te meeten op msn?
Bijvoorbeel zondag ofzo? Dan kunnen we ff verder kletsen?
Groetjes!

hallo, hier ben ik terug (even heel erg druk gehad)

Is iemand van jullie al eens richting caraïben op reis geweest? Ik zie het wel zitten om deze zomer eens richting één of ander eiland te gaan om eens te verkennen en eventueel ter plaatse iets te zoeken om te werken en te overnachten. Ben nog op zoek naar een goedkope reis en reisgenoot.
Groetjes
Elke

Aafke en Wervelstorm,
Ik weet niet hoever jullie plannen al staan, maar ik ben precies hetzelfde van plan!
Lekker een paar maanden weg, werken, genieten, etc.
Houd me op de hoogte.

Groetjes