Wat: werken in het buitenland, Waar: overal waar het warm is, Hoelang: ongeveer 6 mnd

Hoi allemaal!

Ik zou graag, net zoals iedereen op deze site een tijdje naar het buitenland gaan om daar te werken. Ik ben niet op zoek naar een echte backpackervaring, maar meer een vaste standplaats om vanuit daar leuke reisjes te maken en te werken.
Het maakt me niet zo heel veel uit waarnaartoe, voorwaarde is wel dat het warm is :zon02:

Zelf zat ik te denken aan de Antillen of Zuid-Amerika, maar ik sta ook open voor andere opties.
Alleen is ook maar zo alleen, dus ik hoop dat er meer mensen zijn die zulke plannen hebben. Laat het me weten!!

Groetjes Aafke

Hey,

Ik ben ook op zoek naar een avontuur in het buitenland. Ik heb reeds animatie gedaan en op sites van verschillende hotels kan je verdere info vinden om daar animatie te gaan doen. Zij kiezen voor jou de bestemming, maar je kan misschien zelf ook een suggestie doen. Sites van club med, thomas cook, jetair, claps, iberostar, blau,…
Het spijtige bij deze jobs is dat je meestal niet zo heel veel verdiend.
Maar je hebt wel kost en inwoon. Op sommige sites kan je ook andere jobs kiezen in het hotel.
Als je iets gevonden hebt, laat het me dan zeker weten! Ik zou ook graag richting Caraïben gaan!
Groeten
Elke

Hej wat super dat je zo snel reageert! Ja zoiets lijkt me helemaal super zoals je het omschrijft.
Maar waar ben je zelf al geweest dan? En wanneer was je van plan om weer te gaan?

Heb jij zelf al iets gezien dat je bevalt? Ik heb zelf hogere hotelschool gedaan, dus een baan in de horeca zou helemaal super zijn. Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd en ben nu 23. Het lijkt me gewoon dat de perfecte tijd is om zoiets te doen. Ff overwinteren en een beetje bruin worden! Wat zijn jouw ideeen?

Heey,

Ik heb ook interesse en heb ook al overal gekeken… Die landen zijn echt ideaal, maar er is meer mogelijk zie: www.joho.nl (staan veel opties).

Let me know als je gaat! Ik heb heel veel zin, maar zit ook met het alleen reizen!

:dag:

Ja ik had ook al op joho gekeken, zelfs safarilodges in Afrika staan daar tussen.
Wel echt heel gaaf lijken me die banen. Maar wanneer willen jullie naar het buitenland vertrekken. Ik dacht zelf vanaf september/ oktober. Dan heb ik nog wat tijd om beetje geld bij elkaar te sparen.

Ja, heel erg gaaf… Voor mijn ook rond september/oktober… ben ik klaar met afstuderen en daarna heb ik nog even tijd om wat te werken! En dan lekker weg?!

Heb je al een idee wat het wordt??! Horeca op de antillen of zuid-amerika of iets anders?

Nee ik heb nog niet echt een idee, zoals ik al eerder zei als het maar lekker warm is en een beetje buitenlandervriendelijk zeg maar.
Misschien is het ook leuk om dit met meer mensen te regelen, wat zou jij het liefste doen?
Antillen klinkt ook wel lekker tropisch toch?
Wat voor type werk zou jij willen gaan doen? En hoe oud ben jij?

Hey,

Ik deed reeds animatie op Mallorca en Ibiza. Best leuk maar niet zo een goede organisatie. Ik zat niet in een familiehotel waardoor er niet veel gasten waren die spelletjes en sporten wilden doen. En de eilanden zelf heb je al snel gezien.

Ik zou graag ofwel 4 weken in de grote vakantie ergens heen gaan, ofwel ergens september oktober. Ik zou graag eens guadeloupe zien. Dat is goed om mijn frans eens bij te schaven en het is er niet erg toeristisch naar het schijnt. Het is ook lid van de europese unie, waardoor je geen buitenlands paspoort en zo moet hebben. Ook de euro hebben ze daar.
Andere eilanden in de caraiben zijn ook goed natuurlijk.

Ikzelf ben 23 jaar en leerkracht lager onderwijs (België) maar ik zou liever eerst nog wat van de wereld zien dan me nu al in een saai werkleventje te storten. Oppassen met horeca: dikwijls heel veel werk en weinig vrije tijd, maar is dikwijls wel goed betaald!

Laat maar wat ideetjes horen!

Hoi hoi,
Ikzelf wil graag voor minimaal 4 maand weggaan, dus ik weet niet of je echt aan die 4 weken vastzit?
Gr aafke

hey,

Ik weet het nog niet zo goed. Ik zou graag voor altijd in het buitenland willen werken en wonen, maar eerst wil ik de wereld zien zodat ik weet waar ik later naartoe wil gaan. Ik woon op een appartementje en ik moet dat ook betalen. Dus het is een beetje te zien wat ik vind als job en zo. Als ik iets vind dat me echt bevalt en goed betaalt, dan wil ik langer wegblijven. Zoniet kies ik voor de zekerheid en blijf ik bij mijn huidige job.

Dus het is een grote zoektocht met een groot vraagteken naar de toekomst. Maar hoe meer ik zoek, hoe meer ik kan vinden. En ik hoop dat ik iets vind, wat echt bij me past en waar ik me volledig in kan vinden. Desnoods voor een heel erg lange tijd.

Nou goed, indien er meer mensen zoiets willen doen, kun je natuurlijk altijd een tijdje meegaan en dan wel zien hoe je het vindt toch?
Ik zou het wel fijn vinden om voor mezelf iets meer zekerheid te hebben, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd. Heb je wel een beetje een idee dan? Wat je aantrekt in een land?

Ik wil alleszins naar de zon en ergens waar je kan leven ipv alleen te werken. Ik wil niet gevangen zitten binnen omdat het te koud is.
Ik hou ook heel erg van de zee, dus een eiland trekt me het meest aan.
Ergens waar ze Nederlands spreken, zou heel gemakkelijk zijn, maar ik zou heel graag spaans en frans vlot kunnen spreken. Maar op de meeste eilanden spreken ze wel meerdere talen. Ik wil zoveel doen, maar het lijkt allemaal of het zo moeilijk te verwezelijken is. Mijn avonturen in Ibza en Mallorca waren erg leuk, maar uiteindelijk heb ik ook heel veel moeilijkheden gehad en daardoor twijfel ik heel erg bij allerlei dingen.

Iets in het onderwijs of in het toerisme zie ik wel zitten. Wat zou jij daar dan doen? Appartemetje huren of in een gastgezin?

appartement huren, zeker weten, veel meer vrijheid en ik ben ook best wel op privacy gesteld zo af en toe. Verder heb ik hogere hotelschool gedaan, dus horeca of toerisme is de beste optie voor mij. Een eiland trekt me ook wel, maar zuid-amerika lijkt me ook super. Voordeel van de antillen is wel dat er nederlands gesproken wordt. Maar engels is geen probleem. Kheb ooit wel spaanse les gehad, maar daarvan is niet veel blijven hangen, al is het wel leuk om dat weer op te krikken. Warm land is wel een vereiste. Wat visum enzo betreft weet ik eigenlijk niet zo goed. Ben ooit naar Nieuw-Zeeland geweest en dat was best makkelijk allemaal te regelen. Maar wat waren je moeilijkheden dan in het buitenland?

Groetjes

De moeilijkheden hadden vooral met de organisatie te maken. Niet op tijd betaald, geen onkostenvergoeding terwijl dat wel beloofd werd. Geen familiehotel zoals voorzien dus kon ik geen kinderanimatie geven want er waren bijna geen kinderen. Ik had de cursus gevolgd, maar mijn chief niet en hij deed alles verkeerd en dacht dat hij alles beter wist. Dus moeilijke samenwerking. Op voorhand leek alles volledig in orde, toffe mensen, toffe job. Maar als er zoveel misgaat, dan werpt dat toch een negatief licht op de hele ervaring. Een vriendin van mij, zat dan wel in een goed hotel, maar had een vreselijke kleine en vieze kamer, als ze wou douchen, moest ze de kraan eerst een kwartier laten lopen tot al het bruin weg was, mieren in de kamer, … Dat zijn allemaal dingen die je op voorhand niet kan weten. Daar heb ik echt schrik voor.

Heey!
Sorry, ik had de berichten even niet meer meegekregen… We hadden een aantal deadlines deze week.

Met dat soort problemen moet je altijd rekening houden en het beste van maken. Als je er een tijdje zit, kan je misschien ook iets anders regelen?! OF wat regelen met het hotel… Ik weet niet of jullie dat hadden gedaan?!

Ik ga het liefst ook voor een appartement… eventueel gezamenlijk met een aantal?! Lijkt mij wel gezellig, ik weet niet hoe het zit bij jullie?! Als je goede afspraken maakt, dan moet het kunnen… Ik weet niet hoe het zit bij jullie, maar ik verwacht niet rijk terug te komen?! Ik denk eerder dat ik bankroet ben :slight_smile: Van alle leuke dingen doen en daarnaast wel verdienen…maar dat zal waarschijnlijk niet zoveel zijn als dat je al snel uitgeeft of wel dan?!

En qua bestemming ben ik toch wel voor het vasteland of meerdere eilanden bijelkaar?! Als er behoefte is, kan je genoeg zien in 4/6 maanden tijd! Ik ga ook voor de horeca/ receptie etc… (alleen als het maar geen fruitplukken is;) Bij Joho bieden ze ook aan dat je bijv. in 3 verschillende landen in Zuid-Amerika kan gaan werken… Is misschien ook wel interessant…
Mij lijkt het wel leuk een combi van ‘avontuur’ en zon, strand, zee etc.

Wat grappig dat je van de hoger hotelschool komt! Op dit moment werk ik echt met super veel collega’s die van de hotelschool komen! Dan zitten we iig goed bij jou met de talen en de organisatie;)! Zelf ben ik aan het afstuderen voor de opleiding Commercieel- Communicatiemanagement, dus nu 21 jaar. Nu stop weer is anders typ ik alles vol!

Ik hoor het wel (india +eilanden etc schijnt ook koel te zijn) of jullie nog ideeen hebben en zo ja of ik mee mag:P? Hoe meer mensen, hoe beter natuurlijk!! En hoe gezelliger:) Waar komen jullie vandaan eigenlijk??

Groetjes,
Anneke

Ja lijkt me ook wel gaaf, al moet ik zeggen dat de antillen me ook wel altijd getrokken hebben. Is natuurlijk wel supermakkelijk met de taal. Maar ja een beetje moeilijk is ook niet verkeerd.
Wat die talen betreft… hmmm, engels is idd wel te doen hoor voor mij, maar voor de rest ben ik ook maar aan het stuntelen. Maar geeft niet, je kan het altijd leren.
Ik kom zelf uit Varsseveld, dat is een heel klein dorpje in het oosten, vlak bij doetinchem.
Ik ben nu 23, heb de hogere hotelschool in Apeldoorn gedaan en werk nu al bijna 1,5 jaar bij een bank als adviseur particulieren. Ik ben tijdens mijn opleiding al 4 maanden naar Helsinki geweest en ook nog eens 6 weken naar Nieuw-Zeeland. En het begint weer te kriebelen! Nederland lijkt dan ook zooooo saai.
Dus ik ben er helemaal klaar voor, ik denk dat we idd niet veel geld overhouden in het buitenland, al heb ik gehoord dat je met horeca op de antillen ontzettend veel verdient aan fooi. Maar goed, ik denk wel dat ik tegen september/oktober aardig wat geld bij elkaar kan sparen.
En jullie?
Groetjes Aafke

www.activetravel.nl is ook nog wel een goede informatiebron.

zalig … was ik al maar zo oud als jullie :frowning:

nooit te oud om te reizen toch? :slight_smile:

ik bedeol daarmee te jong :slight_smile: Ik ben nog maar 16