De titel zegt het al: wat voor schoenen nemen jullie mee tijdens het regenseizoen voor kinderen?
Wij hadden gympen mee om te wandelen. Soms krijg je bij een georganiseerde tocht rubberen laarzen. Verder droegen onze kids gewoon sandalen of slippers. Het regent vaak pas aan het eind van de dag. Dan ben je meestal al klaar met wandelen en voldoen slippers of sandalen prima. Veel plezier!
Hetzelfde als je voor jezelf mee neemt? Een paar goede wandelschoenen voor de wandelingen en luchtige schoenen of sandalen voor de overige activiteiten. Tevas oid is wel handig bij het strand en in beekjes en watervallen!
van die grote leren bergschoenen zijn in een tropisch klimaat niet altijd de beste keuze. Je krijgt ze haast niet droog, en beginnen dan zo lekker te ruiken. Basketball schoenen van stof lopen ook prima in het bos en zijn redelijk snel weer droog. Crocs of slippers voor hotel, zwembad of strand zijn ideaal.
Via Wereldwijzer app
Wij gaan ook deze zomer naar Costa Rica (dus nog geen ervaring). Wij dachten om wel bergschoenen mee te nemen voor zowel ons als de kinderen zodat je in het regenwoud ook goed kan lopen. Ik ga er tenminste een beetje vanuit dat dit niet allemaal betonnen paden zijn. Van die basketball schoenen, hebben toch helemaal geen profiel en lijkt mij met regen/modder erg glad worden als het geen geplaveid paadje is.
Maar goed, ik had ook nog niet bedacht dat bergschoenen weer niet goed drogen en dat dat misschien een uitdaging kon zijn…
Dus wij dachten om een paar bergschoenen voor een ieder en een paar teva’s (sandalen) voor iedereen.
Ik versta onder basketbal schoenen van die schoenen die hoog tot aan de enkels je voet beschermen. Die schoenen zijn gemaakt van linnen en lekker makkelijk schoon te maken en droog te krijgen. Meestal hebben die voldoende profiel om er niet mee uit te glijden als je op een natte staan staat.