Wat voor auto huren

In oktober gaan wij wat rondtoeren van Phoenix, LA, SF, en LAs Vegas. Wat voor soort auto kunnen we het beste huren. Een cabrio valt af, vanwege de ruimte. We dachten zelf aan een SUV vanwege de 4w aandrijving, omdat we misschien in de woestijn wat andere paadjes in willen schieten.
Mar dan hoor ik weer dat SUV heel veel energie verslinden. Dus misschien dan toch maar een premium car. Afijn, ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en of ervaringen.

Alvast bedankt

Vorig jaar ben ik in america geweest. 2 week rondtouren in/rond deathvalley/lasvegas/los angeles/san diego. De ford mustang cabrio die wij hadden had zeeen van ruimte voor 2pers.
In oktober is het in die buurt nogsteeds mooi weer en echt zonde als het dakje er niet af kan :slight_smile:

Met hoeveel personen ga je ?

Amerikanen en energie zuinige auto gaan niet echt goed samen (alhoewel ze wel lekker aan de weg timmeren GM en Ford hebben beide al een hybride auto)
Een auto waar je lekker de ruimte in hebt is een Dodge (grand)Caravan (rijden ook in NL, heten hier Chrysler (grand)Voyager.
het hangt er heel erg vanaf met hoeveel mensen je gaat, en mocht dat met 2 personen zijn is dnek ik peter15 zn idee nog zo gek niet!

Bedankt voor de tips. Verleden jaar waren we ook In phoenix (een weekje) en hebben toen alleen een uitstapje gemaakt naar de Grand Canyon. En inderdaad een Ford mustang cabrio gehuurd. Was inderdaad zalig en hij heeft ook een behoorlijke kofferbak.
Maar we zijn ook naar the lost dutchmen geweest en dit waren allemaal onverharde wegen. Wij vonden het wel leuk rijden hier, maar had het idee dat misschien een 4w dan een veiligere keuze zou zijn.
Maar nu ga ik weer twijfelen over die cabrio, potjandorie. Die hadden we eigenlijk verleden maand afgeschreven.:lol:

Wanneer ik naar West Amerika…waar kan ik dan een Ford Mustang 5.0 V 8 Cabrio huren?
Ik ga alleen…mits er niemand met me mee wil…in de maanden Juni/Juli en dan voor een periode van 4 weken…
Ik boek niets, gewoon ticket, vliegen, auto ophalen en weg wezen…

Een Voyager wordt een minivan genoemd een beetje rare naam voor zo’n grote auto maar zo heet hij nu eenmaal. In de USA wordt een dergelijke auto wel eens geassocieerd met een Soccermom’s car (kinderen wegbrengen en halen). Een 4wd heb je eigenlijk zelden nodig. Met 75.000 miles in de USA hebben wij die nog nooit nodig gehad en we hebben heel wat dirt roads gereden (mag niet van je verhuurbedrijf maar dat wist je al.
De grote SUVs die wij huren of de Lincoln Town Cars verbruiken ongeveer 19/20 miles per gallon, behalve als je veel in steden rijdt. In een convertible krijgen wij nooit alle bagage die wij meeslepen. Zou mij ook te warm zijn in juni/juli. Ik zou een midsize suv aanraden. Ruimte genoeg en hoger op de weg.
Een Mustang kan je bij veel bedrijven huren. Of ie 5 liter is weet ik niet. Hij staat gewoon in de Hertz folder maar ook: Ford Mustang “of gelijkwaardig”".
Yeehaw

Zo’n midsize is veel te groot voor mij alleen.
Ik heb 1 koffer, 1 stuk handbagage en mijn fototas…

Nee, ik ben al een paar keer in USA geweest en de laatste keer had ik een Dodge Charger.
Deze keer wil ik echter een Mustang Cabrio V 8 huren.Hoeveel dat dat kost maakt me niet zo veel uit.En dus ook niet afgescheept worden met een gelijkwaardig model…

Of was deze reaktie niet aan mij gericht?

Het antwoord was voor de OP. De Mustang was een bonus. Je kan geen rechten doen gelden voor het model van de auto alleen voor het type. Zorg ervoor dat je het zwart op wit krijgt als je beslist een Mustang wil…een rode natuurlijk.