Elk land heeft wel iets dat het land uniek maakt. Italië heeft enorm veel tradities die Italië echt uniek maken. Wat vind jij het meest typerende aan Italië? Zijn dat de familietradities, de wijn of het eten?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel je antwoord hieronder toe!
Wat volegns mij Italie en italianen het meest typeert is het feit dat italianen trots zijn op hun land, ze zijn zich zeer bewust van hun al eeuwenoude cultuur en de impact die datr heeft (gehad) op de wereld (-geschiedenis).
Italië, pizza’s staan bij mij nummer één! Maar ook de italianen, hun temperament, hoe zij praten, waarbij hun handen “meepraten” en dan niet te vergeten IL GELATO di Italia.
Het meest typerend zijn de mensen zelf. Het zijn mensen die een lieve uitstraling hebben. Het zijn ‘doorleefde’ mensen. Ik vind het stuk voor stuk prachtige mensen. Vooral de mensen op leeftijd. Kijk naar hen en je weet wat het Italiaanse leven inhoudt.
Het eten in Italië is natuurlijk ook typerend. Heerlijke eerlijke maaltijden. En dan dat ijs , IL GELATO. Bellisimo.
Bonne Note.:zon02:
De vriendelijkheid van de Italianen staat bij mij voorop.
Dan het trotse karakter over hun land, auto en uiterlijk. Van mij mag dit gerust.
De architectuur vind ik ook erg mooi, maar hier kunnen de meningen over verschillen.
Ik zou nog bijna de heerlijke cappuccino vergeten op een heerlijk ouderwets pleintje.
De bovengenoemde tradities ben ik helaas nog niet tegen gekomen.
Verder een heerlijke taal, moeilijk maar erg mooi
Ik kan onmogelijk zeggen dat Italianen vriendelijke mensen zijn,
dit hangt namelijk af van de manier waarop je je vakantie er spendeert
maar algemeen genomen valt het wat tegen;
Wat mij in het land aantrekt is het feit dat alle aspecten van het leven op het hoogste niveau aanwezig zijn en dat vind je nergens ter wereld, nergens!
Ga je op vakantie voor het volk, probeer Tsjechie en ‘ruime’ omgeving…voor de rest oogjes toe…
Jij haalt er een aspect uit, terwijl ik het over de combinatie had.
Ik geloof je op je woord dat men in Tjechië vriendelijk is, maar daar ging het hier niet over.
En eerlijk heb ik over het algemeen goede ervaringen hiermee in Italië.
OK, je moet er een beetje in investeren, door wat interresse en begrip te tonen voor hun cultuur en gebruiken, maar als je dat probeert krijg je naar mijn ervaring daar veel voor terug.
Ik vind het jammer voor je als je slechtere ervaringen heb.
ben éénmaal in mijn leven in Italie geweest(2dagen)in rome, dit omdat mijn vliegtuig panne had!!wat mij is bijgebleven zijn de lekkere pizzas en pasta’s,ga regelmatig op restaurant in Thailand om lekker Italiaans te eten.gegroet:georgessiam.
Het meest typerende lijkt mij de enorme regionale en lokale diversiteit, wat betreft taal/dialect, mentaliteit, eten, cultuur in bredere zin.
Een aantal reacties verbaast me, wat een generalisaties…