Wat te doen tijdens stop-over Cairo van 4-5 uur

Hoi medereizigers,

In januari ga ik 4 weken naar Maleisië, via Egypt-air. Dan heb ik heen een stopover in Cairo van bijna 4 uur en op de terugweg een van 4,5 uur. Heen vanaf 20:30 tot 00:15, terug van 5:30 - 10:00.

Weet iemand of:

• je dan het vliegveld af mag (al dan niet met VISA)?
  • of er uberhaupt iets te doen is rond de airport
  • heeft iemand nog leuke tips over hoe die uren te doden?

Heb in ieder geval geen zin in stressen, dus trips ver buiten de airport ga ik sowieso niet aan beginnen, aangezien de stopovers dan weer wat kort zijn (zeker met in en uitchecken, douane, etc).

Meest voordehand liggende optie is natuurlijk gewoon het uitzitten op het vliegveld, al dan niet voorzien van een muziekje of boek… maar als iemand tips heeft hoor ik het natuurlijk graag! We zijn overigens met zijn tweeën.

Dacht zelf nog aan misschien ergens chillen / zwemmen / etc. in een hotel nabij ofzo, als dat niet teveel kost…

Volgens mij mág je het vliegveld niet af, maar zeker ben ik niet. Er is een ruimte met coffeeshops, souvenirwinkels, etc, maar het houdt niet over. Er zijn hotels in de buurt, maar ik vindt de tijd net te kort om je nuttig bezig te houden, vooral tijdens die nachtstop. Het verkeer is een ramp, dus je bent niet zeker van tijdig terugkomen. Niet doen…