Wat Moet Je Zeker Niet Vergeten Rondreis Egypte?

Hee wat moet je zeker niet vergeten op een rondreis door egtpte.

Ik bedoel niet
zonnebrand maar dingen die handig die je normaal niet zou meenemen.
Wij zaten zelf te denken aan termo bidons Om het drinken koud te houden. Misschien ook wel handige tip!

Wie heeft er tips?

Trouwens wie heeft ervaring met de nachttrein luxor –> alexandrie hoe zijn de cabines?

Hallo,

Waar wij in Egypte erg blij mee waren waren; :rolleyes: van die flesjes waar je zonder water en zeep je handen mee kon wassen/desinfecteren! :rolleyes:

Deze tip hebben vele mensen na ons gebruikt en iedereen was blij dat ze dat bij zich hadden want soms kom je in echt smerige situaties terecht.

groetjes en een hele fijne reis,

irene B)

Kijk voor een grote lijst met tips (24 pagina’s) op onze site: www.bjusterbaarlik.nl
Gr Maaike

bedankt voor de reacties die er al zijn.

Zeep zonder water handig!!!

Trouwens ook op de site van ed en maaike vond ik goede tips
( Vooral over loden zak) Ik wist wel dat in sommige landenhet was maar niet dat het in egypte nodig was. Misschien weet ik nu ook waarom ik roze vlekken op mijn fotos van turkije had zitten. Echt lelijk ik wis niet waar het van kwam was een vrij nieuwe spiegelreflex ik dacht dat kan niet aan de fotostel liggen.

bedankt :smiley:

Missielove schreef:

**Trouwens wie heeft ervaring met de nachttrein luxor –> alexandrie hoe zijn de cabines?
**

Ik heb twee keer met de nachttrein gereist van Luxor naar cairo. Deze trein werd de Spanish-train genoemd en was perfect !!! De stoelen waren zeer ruim, leken op vliegtuigstoelen. Er was airconditionning en regelmatig was je in de gelegenheid om wat te drinken te kopen , weliswaar door kinderen die in de trein thee of iets anders kwamen verkopen. Echt een aanrader, anders had ik hem zelf ook geen tweede keer gedaan… :smiley:

wat erg hsandig is om bij je te hebben zijn zoutoplossingen.

Als je daar ziek word door bijvoorbeeld uitdroging(te weinig drinken) of door de hitte moet je zoutoplossing drinken. Dat maakt je weer sterker. Ik heb het zelf gehad vorig jaar en is dus echt een aanrader…
wat betrefd die nacht trein…je heb verschillende…wij hadden er namelijk 1 waar je je kont amper kon keren en waar alles loszat wat vast hoorde te zitten…mensen die op de daken van de wagons zaten en een stapelbed die maar net in de ruimte pasten…

Hoop voor je dat je niet die heb…want als je ergens ziek van word is het van zo’n trein.

Verder echt helemaal super Egypte!!