Ik ga Mexico City voor een weekendje aandoen, zaterdags naar de bekende piramides daar (Teotihuican of zoiets) en zondags de binnenstad bekijken voor zover dat mij lukt… Welk deel is het mooist?
Nu wil ik graag van jullie weten wat zijn de must-sees? Wat moet ik zien in die stad? En weten jullie een gunstig en goed en niet al te duur hotel?
1 dagje is erg weinig maar ik zou naar het historisch centrum gaan waar je het Zocalo vindt, daar liggen de resten van de Templo Mayor, daar heb je uitkijktoren Torre Latino en daar kan je ook de turibus nemen die je via een rit van 3 uur een aardig gedeelte van de stad laat zien…een leuk hotel om te verblijven is Hotel Isabel…niet ver weg van het centrale plein Zocalo
Ik zit er iig anderhalve maand, dat is vast nog steeds niet genoeg, maar wat raad je me dan aan? Ik logeer bij een mexicaanse, dus zal op zich geen probleem zijn, maar voor als ik een keertje alleen er op uit trek…
Het best is een hostal (ongeveer 100 à 120 pesos), met een gratis halve dag rondtrip in Mexico-city zelve. Hun uitstappen zijn goedkoop en ze hebben ook nog eens uitstekende gidsen. Er zijn twee of drie die pal naast de zocalo zijn gesitueerd.
Verdekke, ik zie net dat die post al een tijdje geleden is getypt.