Wat moet ik regelen voor vertrek?

De kogel is door de kerk, woensdag 2 juli vlieg ik naar London om me daar voor een behoorlijke tijd te vestigen.

Nou heb ik heel veel informatie kunnen vinden over wat ik allemaal moet regelen als ik eenmaal daar ben aangekomen, maar ik heb eigenlijk geen duidelijk overzicht van welke stappen ik moet ondernemen vóór vertrek.

Wat voor documenten moet ik bijvoorbeeld zeker op zak hebben? Welke dingen moet ik opzeggen? Welke instanties moeten op de hoogte zijn van mijn verhuizing? Moet ik nog dingen met de belastingdienst regelen etc.

Alle tips en adviezen worden zeer gewaardeerd.

hey Anne
het meeste is wel te vinden op deze site.
Er zijn altijd nog dingen die je gemist hebt maar ook later kan regelen als je eenmal hier bent.
Nog een maandje te gaan, spannend hoor.
Als inwoner van de EU heb je niet veel nodig hoor. paspoort uiteraard en voor werk een cv. Als je een huis wilt kopen etc vragen ze vaak naar 5 jaar adresgegevens voor verhuizing dus als je bewijs hebt op papier is dat handig, ook met het opzetten van een bankrekening (Hsbc is erg gemakkelijk op te zetten). Je moet je uiteraard uitschijven bij je gemeente en dan heb je alle huiszaken zoals energiebedrijf, waterschap, telefoon etc etc net als bij een gewone verhuizing.

succes!

Ik vertrek 3 Juli! Das toevallig :slight_smile:

Enige wat ik opgezegd heb tot nu toe zijn alle abbonementen enz. de rest komt allemaal straks wel lijkt me.

Paspoort, rijbewijs en CV zijn eigelijk het enige wat je nodig hebt volgens mij.

Ik vind juist dat je vrij veel moet regelen. Ik vertrek eind juli en ik heb ik weet niet hoeveel brieven geschreven en telefoontjes gepleegd: verzekeringen opzeggen, ziekenfonds, zorgen dat mijn documenten in het buitenland geldig zijn, paspoort, rijbewijs ed vernieuwen, belastingdienst mijn nieuwe adres laten weten, telefoon/internet opzeggen, papieren meekrijgen van de dokter en de tandarts, etc.

Er komt zeker nog wel het een ander bij kijken, dat ben ik helemaal met je eens.

Ik heb zelf besloten om alle verzekeringen die ik nog nodig heb, (zoals het ziekenfonds, reis- en autoverzekering) pas af te sluiten als ik verhuisd ben en daar een vervanger ervoor gevonden heb.

Het zelfde geld voor de belastingdienst, wegenbelasting e.d.

Ik heb wel al mijn mobiele telefoon abbonement omgezet naar een pre-paid, en internet en huistelefoon stopt per 3 juli.

Rijbewijs zal ik gelijk omzetten naar een engelse zodra ik verhuisd ben, dit kan nog wel eens schelen met een autoverzekering.

Ik zal zoiezo hier thuis nog regelmatig komen (familiebezoeken) dus als ik iets achteraf nog moet hebben van hier is dat ook niet echt een probleem.

Ah dat zal het verschil dan wel zijn. Ik vertrek voorgoed. Ik moet me dus ook uitschrijven bij de gemeente en dat soort dingen.

Ik weet niet of je verplicht elk jaar aangifte doet voor de belastingen. Als dat zo is moet je eind van het jaar het formulier invullen voor Emigratie en dan ben je daarna voor altijd van de belastingdienst af.

gr van Moira

Ik vertrek ook voorgoed, alleen mijn ouders wonen hier nog, en ik heb mijn eigen huis nog niet verkocht, dus al m’n post kan nog gewoon binnenkomen.

Ik moet me ook uitschrijven straks, maar had dus besloten alles te regelen als ik daar zit en overal een vervanger voor gevonden heb.