Wat komt er kijken bij emigreren naar Engeland?

hallo allemaal,

mijn vriend en ik willen gaan verhuizen naar engeland en ik wil graag weten wat daar allemaal bij komt kijken. in de zin van, wat moet er allemaal geregeld worden aan papierenwinkels en dergelijke.

Mijn vriend heeft een engels geboorte-certificaat, scheelt het dan in regelen van dingen?

Wij willen niet al onze spullen meenemen maar wel wat natuurlijk, hoe kun je dit het beste vervoeren. Ik weet zelf nog niet of dat ik mijn huidige auto meeneem of dat ik daar een nieuwe koop maar dan zit ik weer met vervoer daarheen.

Wij gaan, voodat we definitief de oceaan over verhuizen eerst op vakantie om naar een huis te zoeken en een baan natuurlijk. Zijn we ook nog papierwerken in engeland die ik moet regelen voor ik definitief ga of kan dat ook nog als ik er al ben?

Ik heb zelf niet onmiddellijk emigratieplannen, maar wil liefst wel een wat langere tijd in Engeland door gaan brengen. Ik vond “Een eigenzinnig koninkrijk” (Peter de Waard) en “Living and working in Britain” (David Hampshire) heel nuttige boeken (en leuk om te lezen ook).

Succes in ieder geval!