Hoi vrienden van het Turkije forum!!
Een vraagje!
In oktober vlieg ik met Turkische airlines van Amsterdam richting Bangkok(Thailand)met een tussenstop in Istanbul(ataturk airport)
Mijn vraag;vermits ik een transit passagier ben,moet ik aangeven ofdat ik een gsm bij mij heb?Zie artikel hieronder!!
Bagage van duidelijk toeristische aard word nauwelijks gecontroleerd, maar het bezit van computer, gsm, televisie of wapens dient aangegeven te worden. Dergelijke spullen worden, net als een auto, bij binnenkomst in het land geregistreerd en als ze bij vertrek ontbreken moet u er belasting over betalen.
Ik heb ook altijd mn gsm bij me, zelfs een laptop regelmatig…maar die hoef ik normaal niet aan te geven.
Ik denk dat dit vooral gaat om spullen die je ‘normaal’ ook zou moeten invoeren
Dat duurt nog wel eventjes, oktober… Vast een fijne tijd weer daar!
Ik denk dat het meer te maken heeft met gsm’s die in een doos/verpakking zitten… Die zou je inderdaad moeten aangeven, maar een gsm die je zelf gebruikt zul je echt niet hoeven aan te geven!
Fijne reis!
Top Georges! Dat je “mijn” vraag hier ook hebt gesteld! En Turkije “vrienden” dank voor jullie antwoorden!
Wij (mijn man en ik) doen het zelfde als Georges alleen dan met een langere overstap in Istanbul, we gaan dus wel van het vliegveld af! Hoe werkt t dan? T lijkt mij namelijk erg vreemd dat ik mijn eigen mobiel zou moeten aangeven.
Welnee een eigen mobiel hoeft echt niet, het gaat er echt om wat je invoert wat je eventueel zou kunnen/willen doorverkopen! Overigens heb ik vrijwel nog nooit een douane controleur gezien in Turkije cheer
Ik vond t al heel erg vreemd! Dat kan toch haast niet, totaal niet logisch.
Ik heb deze info trouwens uit een reisgidsje van de anwb. Heb ook de lonely planet van Istanbul maar zelfs daar kon ik het niet in terug vinden.