ik heb een vraagje 7 december vertrek ik naar australia mijn nicht is ingeneeselijk ziek en vroeg me om wat hollands snoep mee te brengen mag dit
jeanne
Hallo Jeanne,
Deze helpdesk is bedoeld voor vragen/problemen met betrekking tot de werking van de website. Jouw vraag past beter in het Australiëforum.
Om je alvast op weg te helpen: dierlijke producten (vlees, zuivel) en onverwerkte plantaardige producten doen ze vaak moeilijk over, omdat er uitheemse ziektenverwekkers/bacteriën mee zouden kunnen liften en de flora/fauna van het land in gevaar brengen. Bij aankomst moet je een aangifteformulier afgeven met de opmerking dat je voedsel bij je hebt. Hierover liegen kan fikse boetes of zelfs een verordening opleveren. Best sneu als je je bedenkt dat desondanks snoepgoed doorgaans geen probleem is om mee te nemen.
Meer info ongetwijfeld ook op de site van de douane van Australië http://www.customs.gov.au/
Hallo,
Je mag zeker te weten snoep meenemen net als koek. Je moet alleen wel op je formulier wat je krijgt aankruizen dat je eten bij je hebt. Dus ja op je formulier do you have food and fresh food. Doe je dit niet dan krijg je zoals Jurjen dat zegt een fikse boete. Je moet altijd elk eten wat je bij je hebt aangeven. Ze willen dan het even zien en dan kun je gaan.
Hoi Jeanne,
Als je nog meer tips wilt zou ik mijn vraag ook nog even stellen in het Australië Forum, zoals Jurjen aangaf. Daar vind je meer mensen die veel van Australië weten.
Groetjes,
Yvonne