@Marion: Wij hebben zo’n trolley…lekker makkeli met wieltjes…maar niet meer erin dan nodig…en vooral om gewicht extra mee te nemen…
Boekjes wegen zwaar en die gaan bij ons in getalen mee, lekker nietsen en lezen hmmmm heerlijk… IK WIL WEGGGGG
Ik vind het wel echt raar dat we geen flesje water meer mee mogen :tssk:
x
@Cyntia: Volgens mij mag je wel een flesje water meenemen, maar dan moet je dat achter de douane of in het vliegtuig gekocht hebben.
In het vliegtuig mag het wel worden gekocht…
Ik heb net even in hun boekje met (Transavia) assortiment gekeken en een flesje water kun je aan boord kopen voor € 2 voor een flesje van 50ml. Dus kassa. :wasted:
Je kunt het ook gewoon bij de Mac achter de douane kopen en dan betaal je dacht ik €1,40.
Ja maar dat mag als het goed is niet mee aan boord… Parfum en dergelijke wordt allemaal verzegeld, omdat je het tijdens de vlucht niet open mag hebben ofzo… Dus lijkt mij dat je ook geen fles water van de Mac mee mag!
Het verhaal rond dat water is simpel, er is in kleine naar water gelijkende flesjes met vloeistof bommen naar binnen gehaald, en dus mag je daarom geen water of wat dan ook meenemen.
Wij zeggen al jaren… Je moet je koffers laten scannen, maar in je handbagage kan je de wereld meenemen, of erna(het scannen als je het vliegveld binnen komt) bij je bagage stoppen…
Daar zou je weleens helemaal gelijk in kunnen hebben Bep. Ik weet alleen wel zeker, dat ik aan boord een flesje water had voor de medicijnen. Die zal ik dan wel bij Transavia gekocht hebben. Ja, je moet toch wat. :unibrow:
Neem een leeg flesje water mee en vullen maar…achter de douane, in vliegtuig… Alleen een tip hoor!
Flesje water mag dus beslist niet mee, ook niet na de douane.
Het doorzichtige "zakje"heb ik gekocht bij de DA en is dan een soort hersluitbaar toilettasje.
Dit moet je apart laten zien (was ik trouwens vergeten uit mn tas tehalen, maar werd niet opgemerkt!)
Daar mag dus elke vloeistof, gel enz in als het maar onder de 100ml is.
Terug vanuit Turkije heb ik de proef op de som genomen:
had een halve liter water in mijn tas (gewoon zichtbaar) en gel (vergeten in koffer te doen)
Alles op de band, mijn horloge, telefoon en jas mocht ik gewoon om/aan houden. Lopen maar madam…
Dus tja, in Turkije kijken ze niet zo nauw.
Let wel even op valse 2 Eurostukken, die kreeg ik op het vliegveld bij het souvenierwinkeltje! En ik maar kijken of het geen 1 YTL stukken waren:wink: