de handbagage formaten veranderen ook per 1 mei.
Groter of kleiner ![]()
Vanaf 1 mei worden op Schiphol nog strengere veiligheidsmaatregelen van kracht, waardoor alleen nog maar handbagage ter grootte van een diplomatenkoffertje in vliegtuigen kan worden meegenomen. Ook is er sprake van de de invoering van een verplichte schoenencontrole, waarbij elke passagier zijn of haar schoenen moet uitdoen
@Besmile: Heb alles afgespeurt, maar kom NERGENS deze gegevens tegen
Dit zou allang op de site moeten staan daar binnen 14 dagen dit in zou moeten gaan…klinkt als een broodje Aap
@ beppie ik kwam dit tegen op nrv en telegraaf. Voor mijn stagebedrijf heb ik hierover ook een email naar schiphol gestuurd, maar tot nu toe heb ik daar nog geen antwoord op gekregen.
Oke Meld ons als je iets weet, ik denk dat het cynisch bedoeld is
Het zou niet gekker moeten worden
TOevallig Heb ik gekeken op mijn stagemail en ik heb antwoord:
Geachte Stagiare Judith,
Tienduizenden Nederlandse passagiers hoeven voorlopig niet op zoek naar een kleinere koffer of trolley, nu de Europese Commissie heeft besloten de strenge regels voor de grootte van handbagage met minstens een jaar uit te stellen.
Oorspronkelijk zouden vanaf volgende maand alleen nog minikoffers en trolleys van maximaal 56 x 45 x 25 centimeter mee mogen in het vliegtuig, maar na veel protesten van de luchtvaartmaatschappijen en luchthavens is besloten de nieuwe regeling in ieder geval tot mei 2008 op te schorten.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
AMSTERDAM AIRPORT SCHIPHOL
Business Area Aviation
@besmile: fijn dat je dit aan hebt laten weten, dank je
Cyn, meen ook ergens gelezen te hebben dat ze te verkrijgen zijn bij de drogist.
Thanks Besmile… Maar daar is ook meteen mn antwoord… De trollys mogen ook nog… Valt heftig mee…
Kijk over dat zakje eens op www.schiphol.nl Het zijn van die zakjes met strips… Dus wss kan je die ook gewoon van huis meenemen…
Klopt! Zijn van die doorzichtige dichtknijpzakjes die je bij de ingang krijgt. Ze zijn echt niet groot. Er kan inderdaad net je toiletspulletjes in, die je normaal in je toilettas hebt.
Ik had mijn mascara, oogschaduw, oogpotlood, lippenstiften, huidcreme, vloeibare make up, nagellak erin zitten en toen was die al aardig vol. Dus de rest wat je niet direct nodig hebt (lotion, shampoo enzo), in je grote koffer doen.
Zo ook weer op de terugweg. Het zakje heb ik bewaard, dus kan ik die mooi weer gebruiken.
in februari ook aangehouden…
moest mijn flesje water en mijn deodorant wat ik in mijn rugzal had daar laten…
naja…die mensen doen ook maar gewoon hun werk zullen we zeggen
groetjes
filiz
Ik heb een paar weken geleden bij C1*** zo’n doorzichtig soort tasje met een stuk of 5 doorzichtige flesjes gekocht. Dit was maar €1,50.
Er zitten een paar soorten flesjes in. Allemaal flesjes waar niet meer dan 100 ml in kan.
Dus heel makkelijk want ik zit ook met mijn lenzen vloeistof die ik altijd in mijn handtas heb.
groetjes Jacqueline:unibrow:
@jacquelientje: zoiets moet idd ook maar eens gaan halen zit ook met lenzenvloeistof, welke afdeling bij de c**** hadden ze dit liggen
Wat ik me alleen wel afvraag in deze is wat jullie allemaal meenemen in je handbagage…
Als je nu eens logisch nadenkt doe je in je handbagage wat zwaar is en klein. Want wat zwaar is en groot past niet…
Lenzenvloeistof…dat gaat toch in je koffer?? En je lenzendoosje in je tas…ben ik nou dom ofzo(toch niet grijs maar blond ofzo…)
Kom op meiden wel reeel blijven, omdat sommige dingen niet kunnen is het toch niet zo moeilijk…vloeistoffen of in de koffer of in het zakje(doorzichtig, afsluitbaar 1 ltr…)
Wil je weten wat onder vloeistoffen valt, www.schiphol.nl
Menn… af en toe denk ik toch dat als hollanders niets te zeiken hebben ze iets verzinnen
Hai,
De grote fles lenzen vloeistof gaat idd in mijn koffer maar ik heb altijd kleine flesjes inzet en schoonmaak vloeistof in mijn handbagage bij me.
Stel dat ik iets in mijn oog krijg en in het vliegtuig heb ik vaker last van droge ogen.
Ik heb altijd kleine flesjes lenzen vloeistof in mijn handtas zit het hele jaar door.
Bij C1… lag het in een bak bij de kassa. daardoor viel het op en heb het meegenomen. Ik gebruik die flesjes alleen voor de lenzen vloeistof.
groetjes Jacqueline
Voor mij hetzelfde, grote fles vloeistof in koffer, klein flesje in handbagage voor o.a. droge ogen, iets achter je lens krijgen, droge ogen, dan ben je wel blij als je een klein flesje in je handbagage hebt
Vroeg het me dus ook al af. In de handbagage gaat bij ons alleen het hoognodige mee, medicijnen dus. De rest gaat gewoon de koffer in.
Pcies…ben dus een doos denk ik, maar zo denk ik er dus ook over… En een boekje, je geld, tickets ed…en verder… eten drinken.
@Beps
Ook dat natuurlijk, heb alleen een rugzak als handbagage en daar gaat in wat ik absoluut niet kwijt wil raken, fototoestel en videocamera. Natuurlijk de tickets, paspoorten en geld. En voor onderweg water, snoep, de gameboy en een boekje. En that’s it, geen zin om onnodig met tassen te sjouwen.