Wat mag je wel en niet meenemen naar Gambia?

Ik wil veel paracetamol en andere spullen meenemen voor vrienden in Gambia maar weet niet wat de regels zijn.

Sorry, ik heb al antwoord op mijn vraag weten te vinden: een litre sterke drank of een fles wijn en 250 gram tabac. overige artikelen: tot een waarde van 8000 dalasis.

Deze website heeft heel veel informatie:

http://www.vakantiearena.nl/gambia

paracetamol is hier in elke apotheek voldoend voorradig en is goedkoper dan in Nederland of
België

Ya, maar ze zeggen dat het geen goede is, dat het uit China wordt geimporteerd en dat het niet goed werkt.

Besef dat ze wel meer zeggen in Gambia. Het meeste is daar gewoon te koop hoor!

Het maakt niet uit, Ik neem spullen mee voor mijn vrienden end vriendinin , dingen die ze willen. Punt uit.

Gezellig hier…

Hoi Theiz! Leuk je hier te zien. En ja, het is hier altijd gezellig! :wink:

1 like

de meeste medicijnen komen uit Indië ,zijn een pak goedkoper en werken even goed(eigen ervaring).Maar ook de Europese merken zijn in alle grote apotheken verkrijgbaar,de gewone Gambiaan kan die nooit betalen.

Hoi, ik ben net terug. I had the time off my life!

Mijn vrienden daar hebben me gemaakt tot familie en ik heet nu Fatu.

Ze waren erg dankbaar voor de paracetamol en de kleren voor de kinderen. Mijn “zuster” is weer zwanger met haar 7e kind. Als her een meijse wordt krijgt ze mijn name, en als het een jonge is, de naam van mijn partner.

Ben ook naar de Katholieke kerk geweest, wat een prachtige dienst!

Verliet in tranen, al mijn vrienden en familie kwamen me uitzwaaien.

I love Gambia!

1 like

Super leuk Roz! Bedankt voor het delen van je ervaringen!

Wanneer ga je weer terug? :wink:

Ik zou het liefst in januarie terug willen gaan voor de bevalling, Erwin, maar ik denk niet dat ik het geld ervoor kan ophoesten.

We hadden een hittegolf dit jaar dus ik ga nooit weer in november. Misschien moet ik wachten tot januari 2017

De tijd tot dat je weer kunt gaan duurt altijd te lang Roz :wink:
Ik ga zelf wel in januari. Is idd een aangenamere tijd om in Gambia te zijn. Oktober en november zijn nog erg vochtig vaak… Stuk minder aangenaam.

Vorig jaar november was perfekt, maar dit jaar was de hittegolf heel erg, iedereen liep te klagen erover, ik bedoel de inwoners, niet de gasten.

Zelf ben ik flauw gevallen in het binnenland, waar het rond de 45/49C was.

:zon02: 45/49 C , dat lijkt me wat overdreven of het moet in volle zon geweest zijn.Temperaturen worden gemeten in thermometerhut ,of bij mij in de veranda in Brufut en die is nooit boven de 32 C geraakt
1

Je hebt zeker altijd gelijk.

Je hebt zeker heel veel vrienden he?:dag:

1 like