Wat kost China?

Hallo allemaal,

ik ben van plan om low-low budget te gaan reizen door china deze zomer vanaf juli. Wat zou je minimaal kwijt zijn per dag? Wat zijn de goedkoopste overnachtingsmogelijkheden in china?

Mvg. Maurice

China is great!
Eten kost 1 a 2 euro.
overnachtingen 4 a 5 dollar.

De grote steden hong kong/peking zijn veel duurder, maar buiten de steden is het genieten en goedkoop!
En peking is ook een prachtige stad, ongekend!

Vliegtickets zijn wel prijzig.

Dank je voor de info,

Ja ik sta op het punt om een vlucht te boeken met LTU (of inmiddels Air Berlin geloof ik) voor 660 euro retour naar Beijing non-stop. Maar ik weet niet of 22 dagen te veel is voor mijn eerste reis naar China. En dan wil ik ook nog naar Chengdu reizen. Wat is hier voor goedkoopste manier? Trein?

Mvg Maurice

22 eerder te kort dan te veel.
en al helemaal als je nog naar Chengdu wilt.
Er gaan idd treinen naartoe.

Hey,

Hoeveel ben je ongeveer kwijt in Hongkong (Kowloon?) Ik ben op zoek naar een redelijk goedkoop hostel voor 2 nachten… weten jullie iets?

Groet,
Maaike

Onder de 10 euro wordt lastig.
Maar voor 15 euro moet lukken.

Nog een vraagje, ja sorry, de komende tijd zullen er nog veel volgen :wink: Hoe zit het met de binnenlandse vluchten, van hier uit boeken, of zijn ze ter plekke veel goedkoper? Zo vond ik een vlucht naar Chengdu voor ongeveer 500yuan, terwijl ik ze zelf op mn werk (dreizen) vind voor 330 euro met air china…

Hoi Hoi,

heb je nog meer kostbare tips gekregen? Wij hebben toevallig zondag geboekt ook naar China. Ook voor €660. Wij vliegen naar Beijning en dan terug vanaf Shanghai. Ook wij willen low-budget reizen en natuurlijk veel zien. Wij blijven 4 wkn.

Mocht je leuke dingen te weten zijn gekomen, let me know! Alvast bedankt.

Gr Lia

Zo alles is gebeurt voor vertrek, visum aanvraag, inentingen, zelfs al chinees geld in huis. Weet iemand een duidelijke engelse site voor de treinverbindingen (en prijzen;)) in China??

Hey Chinaganger,

treinreizen en prijzen zijn op internet te vinden maar ik raad je aan dat lekker in je hostel te laten regelen. heb ik vorig jaar ook gedaan en dat werkt perfect. Chinezen zijn erg hulpvaardig en kunne telefonisch voor je boeken. Schrijven een briefje voor je met de naam van station enz…

have fun!

Gr Jochem

nb tip voor Lia, heb vorig jaar zelfde gebied gedaan en de yellow mountains en hanghzou zijn erg leuk.mooi. Beijing is super, logeer daar in red lantern guesthgouse, het leukste guesthouse van de stad midden in de hutong

Waarom niet aankomen in Peking en vertrekken vanuit Chengdu?? KLM vliegt sinds kort ook daar, heb dat vorig jaar gedaan en dat beviel prima.
Binnenlandse vluchten hebben we (3x) bij vliegticketwinkeltjes gekocht of via het hostel, niet duur hoor…duurste was 60 eurie! Chengdu is trouwens mooi om te shoppen, zeer goedkope kleding al zijn de maatjes wel klein…spijkerbroeken vanaf mt 26!!
Dit jaar lijkt me wel alles duurder ivm. Olympische spelen. Als je wat op straat eet kost het echt bijna niks! Duurste biertje was 6 euro op een vliegveld…maar dan had ik wel een echte Fleineken zoals op de kaart stond :wink: Vaak staan er ook dingen op de kaart die ze niet eens hebben hahaha
Goedkoopste 30 cent ofzo…

Inmiddels zit ik alweer 45 dagen voor vertrek en is mijn reisschema eindelijk bekend. Ik zal 29 juni naar Chengdu vliegen om via Nanjing naar Beijing te reizen. Tenminste…als alles goed is… Het is gelukkig nu allemaal kwestie van afwachten heb alles geregeld visum, (deden niet eens moeilijk) chinees geld (hele stapel;)) inentingen al gehad, nobody can stop me anymore… Iedereen bedankt voor de tips in ieder geval!

Hoi Chinagangers,

Heb zelf ook een rondreis gemaakt een jaar geleden. ben vanuit amsterdam naar beijing gevlogen en na verblijf van 5 dagen een binnenlandse vlug geboekt en van daaruit naar xian gegaan. ( terracottaleger ) en vanuit Xian een binnenlandse vlug geboekt naar Shanghai en van daaruit naar Guangzhou en als laatste naar Hong Kong.
Ik raad je aan om alvast je route uit te stippelen en je Hotels vanuit internet te boeken, met het verzoek om binnenlandse vluchten te reserveren / boeken. dit vanwege het olympische spelen natuurlijk. hier een paar handige website: www.asiatravel.com en of www.azie.nl en www.asiarooms.com

veel plezier !

Hoi !

Was vergeten erbij te vertellen dat het beter is om geen eten uit die foodstalletjes in China te consumeren. ( deels uit hygiene en voedselvergiftiging ) neem ook een desinfecterende handgel mee en drink alleen water uit de fles ! ( bronwater ) die water in China is totaal onbetrouwbaar en alleen geschikt voor douchen. neemt ook wat tissues mee want in sommige openbare toiletten hebben ze geen wc papier en bij sommige vrouwentoilet is het staan plassen.
uiteraard muggenspray en een goeie sunblock want het is daar ook harstikke warm.
in Hong Kong is zulke maatregelen niet nodig en mag je uiteraard van alles en nog wat eten.
Hygiene is het daar goed, maar nog een tip afdingen is niet meer gebruikelijk in Hong Kong
ik zelf koop daar alleen japanse producten, die zijn goed en goedkoper dan europese merken
( wij hebben hier genoeg europese merken en vergeleken is het hier goedkoper dan daar ) eten is harstikke goedkoop en goed.

veel plezier !

goede tips dntjed31.

Het lijkt mij wat overdreven om in China geen eten uit foodstalls te eten, zoals Dntje zegt. Veel toeristen doen dat - ik heb het zelf ook gedaan - en je krijgt daar vers gebakken dingen: niets mis mee.

Verder kan ik een simpel antwoord geven op de vraag van de original poster:
goedkoop, goedkoop, goedkoop.
Het goedkoopst om in te slapen zijn de hostels (jeugdherbergen).