Wij gaan September een maand backpacken in China, van Beijing naar Hong Kong, welke plaatsen we gaan aandoen is nog niet helemaal duidelijk.
We willen zoveel mogelijk met de trein reizen, daarna bus en in uiterste nood met vliegtuig.
We gaan slapen in budget hotels en hostels, maar bij voorkeur geen slaapzalen.
China is echter duurder geworden en wordt bijna duur vergeleken bij andere aziatische landen, zoals Vietnam, Cambodja etc.
Mijn vraag is dan ook is het volgende budget realistisch met de reisomschrijving van hierboven:
Budget per persoon per dag, maand China:
Slapen: 10 euro
Eten: 5 euro
Vervoer: 5 euro
Entree geld e.d.: 10 euro
En als dit al te doen is dus zeg maar 30 euro per persoon per dag, wat krijg je daarvoor, waar slaap je dan?
Dat is wel een goede site thanks…
Wat ik er iig uit kan opmaken dat is in de grote steden ben je ongeveer tussen de 12-20 euro per persoon per nacht kwijt, slapen.
En daarbuiten slaap je voor 6-9 euro per persoon per nacht.
Dus gemiddeld moet dat wel ongeveer op 10 euro per dag uit kunnen komen…
We waren vorig jaar in china. We betaalden alleen in beijing 35 dollar ivm olympische spelen. Maar normale prijs is 3 euro per nacht. Ook in xi’an en chengdu betaalde we maar 3 a 4 euro per nacht maar dat was wel in een hostel.
Indicatie of niet,ieder zijn ding zou ik zeggen,met 40euro per dag gerekend kom je ruimschoots toe in de Aziatische landen!!Maar nu spreek ik voor mijn zelf:dit om negatieve reacties te krijgen;als ik mijn euros in 2 moet bijten om op vakantie te gaan ,dan kan ik beter thuis blijven!gegroet:georgessiam.