Hey,
Wat kost het ongeveer om te verblijven in Australie?
Met name eten drinken en reizen in de stad Sydney?
Ik heb onderdak bij mijn vriendin maar kan iemand mij een grof plaatje schetsen van hoeveel het kost om 4 weken rond te komen?
Sorry als de vraag al eerder is beantwoord. Als de vraag niet duidelijk is hoor ik het graag.
Nou, lekkere vraag. Kook je thuis, ga je uit eten? Ga je naar een sterrenrestaurant of naar de Chinees. Blijf je vier weken in de stad of trek je erop uit. Als je er vier/vijf weken bent en je blijft in de stad, kost het ‘reizen in Sydney’ niet veel. je kunt veel lopend af, er zijn passen voor het openbaar vervoer en ga zo maar door. Als jullie thuis een potje koken, draaien jullie dan samen voor de kosten op of houd je je vriendin vrij.
Als een bierdrinker bent heb je pech, erg duur. Drink je liever wijn, koop dan de cartons. En als je nog liever whiskey of cognac drinkt, blijf dan maar thuis.
Trouwens, kangoeroe vlees is niet duur en erg lekker, kippen zijn ook redelijk goedkoop maar begin niet aan de varkenskarbonade.
Snap je een beetje wat het probleem met je vraag is? En de dollar is voor ons op dit moment erg duur, dat zit ook al niet mee.
Ik kwam in januari naar OZ met mn Euro’s… En begon te huilen tijdens het omwisselen… Aussie Dollar is een goede munt op moment ( ik werk hier nu) T.o.v. euro. omgekeerd wat minder. 
Je betaald hier voor bier te veel!!! Ik drink graag een biertje maar ben geen alcoholist. In een bar is dit al snel $5 voor een “Schooner” Draught. Een Slab kost je $38 voor je Heineken in een aanbieding. James Boag’s Premium Lager ( Tasmanian Beer ) is een aanrader.
Voor goedkope wijn ga je naar de Aldi
Witte wijn voor 2.50 ofzo voor een fles, haha cheapest you can get… Best te doen als je niet veel “smaak” hebt. Bier idem, je koopt een kratje/slab ( Schloss) voor 29.99 daar.
Dus… neem een fles drank vanuit NL mee voor onderweg.
Wat eten betreft. Als je Pasta maakt. kost een zakje pasta/penne je 90ct bij de Aldi. Groentes zijn betaalbaar maar depends on the season. Ik koop ze altijd bij Libanese groente winkels. Kip filet voor 9,00 per kilo bij Whoolys.
Brood is duur en smaakt #%*. Ik haal vaak 2 broden voor 6$ bij de supermarkt. Ga dit niet omrekenen naar Euro’s :-P.
Mocht iemand tips hebben waar je goed (Nederlands vergelijkbaar) brood koopt voor een goede prijs in Melb ?! Let me know 
Hoi Hans,
ik ga in november 4 weken naar Melbourne en logeer bij familie…en ik neem zo’n 2500 euro zakgeld mee…ik ga geen duiktripjes doen enzo want die zijn peperduur…maar ga wel naar de great ocean road en msschien nog een weekendje met het vleigtuig naar Sydney…lijkt me toch voldoende om van rond te komen toch? Wist niet dat ze daar ook een Aldi hebben?? is dat zo?
hoe lang blijf je nog in Melbourne dan??
groetjes, Angel.
Volgens mij heb je voor vier weken bij familie geld zat! Interne vluchten, auto- en camperhuur en (duik)excursies maken het leven duur.