Kosten Levensonderhoud

hoi hoi

Ik zit met een vraagje. Ik ben op zoek naar een stageplaats in Australië. Nu heb ik een bemiddelingsbureau gevonden en die geeft een schatting van wat je in totaal voor vijf maanden stage kwijt. Hier zit huisvesting en alles bij in. Nu geven zij aan dat je voor vijf maanden ongeveer 3500 euro aan kosten kwijt bent voor eten, drinken, etc. (is ongeveer 650 euro per maand). Weet iemand of het leven in Australië echt zo duur is? Of kan het ook goedkoper? Ik ben erg benieuwd naar de reakties!

Groetjes Agnes

Wij waren ongeveer 1000 euro per maand kwijt aan eten drinken reizen etc, we keken dan wel wat we kochten en moesten de lekkere dingen soms laten staan. Maar op zich hebben we goed kunnen eten en kunnen slapen dus volgens mij is het wel erg hoog ingeschat.

GRoetjes Erik
http://www.aroundtheglobe.nl

Ik geef zo’n 600 euro per maand uit. Daar zit in: ontbijt, lunch (in de stad), dinner ('s avonds koken), internetcafe, woonruimte, huishoudelijke spulletjes, uitgaan en af en toe openbaar vervoer.

Ik geef redelijk veel geld uit aan eten en drinken maar daar staat tegenover dat ik geen bier lust. Dat scheelt volgens mij een slok op een borrel B)

Het hangt er ook nogal vanaf waar je woont…

Originally posted by aggie09@21-02-2004, 00:01:41
** hoi hoi

Ik zit met een vraagje. Ik ben op zoek naar een stageplaats in Australië. Nu heb ik een bemiddelingsbureau gevonden en die geeft een schatting van wat je in totaal voor vijf maanden stage kwijt. Hier zit huisvesting en alles bij in. Nu geven zij aan dat je voor vijf maanden ongeveer 3500 euro aan kosten kwijt bent voor eten, drinken, etc. (is ongeveer 650 euro per maand). Weet iemand of het leven in Australië echt zo duur is? Of kan het ook goedkoper? Ik ben erg benieuwd naar de reakties!

Groetjes Agnes **

welke bemiddelingsbureau is dit ?

Hallo Agnes,

Het ligt er natuurlijk helemaal aan waar je zit en wat je allemaal van plan bent…indien je gewoon een vaste verblijfplaats hebt (appartement, hostelkamer voor langere tijd etc) dan is het leven relatief goedkoop (ook al zal je niet zelf gaan koken)…ikzelf heb de laatste maanden van mijn verblijf gepresteerd om niet meer dan 400 euro per maand uit te geven !! en echt aan de backpackerskost heb ik dan niet altijd gezeten hoor !! (backpackerskost =
3 min. noodles met pastasaus).
Met name als je in de outback zit (of een ander gebied waar het niet barst van de backpackers) dan is het leven vrij goedkoop…alleen de alcohol is daar wel prijzig…maar er zijn m.n. aan de west en oostkust veel backpackers afhaalrestaurantjes…en een maaltijd kost gemiddeld daar 8 Ausdollar (simpel omgerekend 3 euro), drinken ? tsja…als je aan de jugs of beer gaat beginnen dan lukt het wel, maar niet de mixjes ?