Wat is wijs? Euros <--> Dollars.

Hallo,

Na een kleine analyse is het me opgevallen dat de Indonesische munteenheid voornamelijk word omgerekend met de amerikaanse dollar.
nu staat de EURO ten opzichte van de dollar erg sterk. De prijzen in indonesie zijn ongewijzigd gebleven ten opzichte van onze sterke munt.
Nu heb ik het een en ander na berekend en scheelt het al gauw een paar honderd euros als ik mijn euros eerst in dollars verwissel en deze voor de Rupiah.

Heeft iemand ervaring mee? of tips hoe dit het beste gedaan kan worden? met zoveel cash op zak te lopen is ook niet de bedoeling natuurlijk.maar wellicht heb ik ook acces tot een amerikaanse bankrek. dit moet k nog even uitzoeken.

alvast bedankt.

Wat ik zelf altijd doe is pinnen in Indonesie bij de ATM en dan mijn rekeningen gewoon in rupiah’s betalen. Geen gedoe met wisselen bij de bank en niet teveel cash op zak.

Afhankelijk van de rekening die je hebt, is pinnen in het buitenland gratis.

X

ATM staat meestal gewoon voor ‘automated teller machine’. :wink: Grappig…

Met het Postbank Betaal Pakket is pinnen in het buitenland gratis. Dit pakket kost een paar tientjes per jaar, maar dat is incl een creditkaart, wat verzekeringen en gratis pinnen. Gezien het aantal keren op jaarbasis dat ik in het buitenland pin (ik woon nu tijdelijk in Engeland), is alleen DAT al voldoende reden om een betaalpakket aan te schaffen.

X