wat is prijs-wijsheid last-minute of vooraf boeken?

Wij willen graag begin november naar Egypte. Ik heb diverse sites bekeken en prijzen vergeleken. Ik zag dat een last-minute reis (in juni) zo’n 30% goedkoper is dan de reizen in november. Ik zit te twijfelen of ik nu veilig vooraf ga boeken of gok op last-minute boeken in oktober. Heeft iemand ervaring met beschikbaarheid van reizen in de periode van begin november??

Feitelijk loopt in Egypte het echte seizoen van ongeveer oktober tm. zo’n beetje april. In die periode liggen de prijzen het hoogste. In mei en juni kan je vaak goedkoop weg en heeft het zin eventjes te wachten op een “last minute”. In de zomervakantie is het druk, dus: geen aanbiedingen. Ik zou niet te lang wachten met boeken voor die periode, de kans wordt enkel groter dat je je eerste keuze niet meer boeken kunt.

lastminutes hangen af van het weer. Is het slecht weer in nederland dan willen mensen op reis en zul je weinig leuke trips vinden. Blijft het tijden mooi weer hier dan zul je veel lastminutes/aanbiedingen vinden aangezien er dan weinig mensen de zon willen opzoeken.

het hangt er verder vanaf wat je precies wil en wat voor prijzen je in het hoofd hebt…
je kan namelijk all inlusive 5sterren gaan vanaf zo’n 500pp
goedkopere trip en hotel vanaf de 250pp
en het aller goedkoopste is natuurlijk een los (retour) ticket + hostel verblijft

lastminutes (lees goedkope aanbiedingen) vindt je niet door even een uurtje te surfen, dat moet je helaas blijvend in de gaten houden…

Een hostel in Egypte? Ik zou maar voor een 5-sterren hotel gaan daar (i.v.m hygiëne). Juist naar landen als Egypte zijn pakket-reizen vaak goedkoper, ik was in juni 8 dagen in een 5-sterren resort met HP voor €500, terwijl een vliegticket al €380 kost!
Ik reis tot tevredenheid met NileTravel: http://egypte.niletravel.nl/

500euro voor een 5sterren halfpension resort/hotel is een okee prijs. Losse tickets kunnen gelukkig een stuk goedkoper dan 380euro.
Even van te voren boeken en goed de aanbiedingen aan de gaten houden, hetzelfde als bijvoorbeeld de pakket reizen.

Ben zelf ook in egypte geweest, 3sterren sharm el sheikh en dat was prima te doen. Op zoover lees je ook genoeg verhalen over slechte/mindere hygiene op 4/5sterren resorts, dus sterren is nooit een garantie.

Als je goedkoop op vakantie wil moet je afwegen :slight_smile:

Ligt er ook aan waar je heen gaat: Sharm is beduidend duurder dan Hurgada of Dahab.