We zijn 50+ en willen Denemarken bezoeken: een 10-daagse rondreis zal het minimum worden.
De zomerreis wordt dit jaar ingekort om de geboorte van ons eerste kleinkind niet te missen.
De jonge volwassenen gaan dit jaar niet met ons mee op reis. Een bezoek aan het pretpark in Kopenhagen willen we dus wel overslaan. Het LEGO-park willen we wel bezichtigen.
Zijn er nog andere échte aanraders voor Denemarken, wat echt de moeite waard is om te bezoeken?
Met welke streek (land) kan je Denemarken vergelijken? Fins Lapland (vrij vlak), de Polders?
DK is niet plat-en zeker geen Lapland. Denk eerder aan Drenthe/Overijssel-maar dan veel heuveliger.
Niet te missen-niet echt veel. Dat hangt natuurlijk ook van juliie interesse af. Ik denk aan eiland FYN-met Odense-HC Andersen, straatje, museum, en ‘‘little denmark’’ wordt het genoemd-als een soort mini-uitgave van groot DK-dat dat voor een korte tijd wel de beste indruk zal geven.
DK is DUUR-niet schreeuwend-maar het is meer dat er echt niks echt goedkoop is-en dan telt de som totaal toch lekker op.
Overigens heeft vrijwel elke grotere DK-stad een soort mini-Tivoli-meer een permamente kermis met bierhallen etc.
Bedankt voor je antwoord bkkflyer!
Gisteren googelde ik op “vakantie Denemarken” i.p.v. “rondreis Denemarken”.
Ik vond een heel interessante link naar www.visitdenmark.nl
waar alle routes door Denemarken werden beschreven. Ik heb alle info netjes afgedrukt zodat ik een selectie kan maken.
Zoals je zegt: “er is niet veel te missen.” Ik kan je nu wel echt geloven nu ik over alle info beschik van Denemarken.
Ik kijk uit naar onze zomerreis en krijg het vermoeden dat deze veel te kort zal zijn.
Aarhus met den gamle by, Odense, Kopenhagen, Ribe, het Vikingmuseum in Roskilde, Amalienborg, de witte kliffen van Mon, het eiland Bornholm, de runen van Glavendrup, de overblijfselen van het vikingdorp in Hedeby Jellingstenen, het eiland Aero
Er is veel keus.
Ook het kasteel van Egeskov is zeker de moeite waard, daar kan je een hele dag in vertoeven, het kasteel zelf kan je bezichtigen, er zijn hangars met oude zeer mooie auto’s, vliegtuigen, motors, het poppen huis museum, een doolhof, activiteiten die je kan meedoen, voor ieder wat wils!!
We zijn inmiddels veel vroeger naar huis teruggekeerd. De rondries door Denemarken duurde normaal gezien 16 dagen, maar door overlijden zijn we op de 4 de terug huiswaarts moeten keren.
Wat we hebben gezien, was zeker de moeite waard! Bij de terugreis is Legoland niet aan onze aandacht kunnen ontsnappen.
Het verdriet om schoonmoeders overlijden, werd maandagavond (de eigenlijke dag na onze terugkomst) goed gemaakt door de geboorte van ons eerste kleinkind, een kleinzoon;