Ik wil deze zomer samen met een vriendin door Denemarken reizen met de trein. We willen een interrail pas kopen voor een aantal dagen en zo wat rondreizen. Het liefste vanuit een aantal grote steden wat dingen bezichtigen, zodat we niet elke dag ergens heen hoeven. Meer uitstapjes maken vanuit grotere steden, maar welke steden zijn de moeite waard om een paar dagen te vertoeven en vanuit welke steden kun je nog andere dingen doen/bezichtigen? Onze reis moet ongeveer 2 of 2 1/2 week gaan duren en begint en eindigt in Kopenhagen!
Ook ben ik heel benieuwd naar de ervaringen met het reizen met de trein door Denemarken. Is dit goed geregeld? Moet je veel reserveren?
En tips en weetjes of adresjes om te logeren zijn ook heel welkom!
Het liefst willen we een beetje low-budget overnachten, alleen niet in tentjes Huisjes, trekkershutten of whatever kan allemaal wel! Is het mogelijk om ter plekke een slaapplek te zoeken of is dat niet aan te raden?
Ik hoor het allemaal graag!
Groetjes,
Rianne
:king:
Ps. Oja! Is het echt zo dat Denemarken ‘zoo duur’ is? Vergelijkbaar met Nederland?
Oke, intussen een kleine update (voor zover iemand dit nog leest :P)
We vertrekken de 25e naar Denemarken en Zweden.
Ons reisschema ziet er zo uit:
Aarhus (D) - Odense (D) - Göteborg (Z) - Stockholm (Z) - Malmo (Z) - Kopenhagen (D)
Over deze reis willen we ruim 2 1/2 week doen. We reizen met een interrailticket 10 dagen binnen 22 dagen en we overnachten via ‘Couhsurfing’, een keer een hostel en een keer een b&b.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die tips hebben in deze steden. Bezienswaardigheden, eettentjes, parken, enzenz. Roept u maar!
Ook vroeg ik mij af of het nuttig is om een Aarhus/Odense/Kopenhagen/Stockholm - card te kopen. Met zo’n kaart heb je dan kortingen en vrij openbaar vervoer (we zitten op zich in de steden redelijk dichtbij het centrum).
Heeft er iemand ervaring met studentenkaarten in deze landen? Heb je een internationale kaart nodig, volstaat je Nederlandse kaart of heb je weinig kans op studentenkorting in het algemeen?