we zijn 2 jonge mensen (22 jaar) en hebben een hoop vragen aan mensen die al in scandinavie vertoefd hebben!
we zijn van plan om van belgie naar denemarken te rijden met de auto en daar een weekje rond te trekken. aangezien we maar een week de tijd hebben, kunnen ze zeker niet alles zien/doen. dus, heeft iemand tips of ervaringen met dit land qua bezienswaardigheden (natuur, steden,…)? we zijn zeker niet uit op het toeristische aspect van het land…:zon:
nog een aantal vragen waarmee we zitten zijn:
zijn er speciale verkeersregels?
zijn er dingen waar we moeten op letten aangezien we met de auto gaan (tol enzo)?
is het duur om te kamperen? mag je wild kamperen? (we zouden graag in onze monovolume slapen, wordt dit getolereerd voor 1 nachtje aan de kant van de straat of krijg je meteen een boete?)
Ik woon momenteel een jaar in denemarken (kolding)
Speciale dingen om op te letten met rijden, lampen altijd aan is verplicht voor de rest niet echt denk ik
Om naar Kopenhagen te rijden moe je wel een brug over waarvoor je best veel moet betalen, exacte bedrag weet ik niet maar ik dacht dat het boven de 25 Euro was(zou ik voor de zekerheid even nakijken), Over kamperen weet ik niet echt aangezien ik hier gewoon een studentenkamer heb
Als jullie nog vragen hebben, laat maar iets weten
Die brug (Oresund brug) is om van Kopenhagen naar Malmo te gaan in Zweden.Ik dacht dat het iets van een 55 euro was, maar wij rijden wel met een camper.Dus een auto zal wel iets minder zijn!
Maar als je niet naar Zweden gaat, moet je die brug niet over!
We hebben net een trip van 9 dagen achter de rug…eerst Kopenhagen en dan een stukje Zweden…was de moeite maar te kort.
Wij zoeken meestal ook niet de echt toeristische streken op, maar Kopenhagen was wel echt de moeite.We gaan zeker terug!
Wat ik ook nog wou zeggen…in Denemarken is wild parkeren niet toegelaten, in Zweden wel!
Wij hebben in Denemarken 3 nachten op een camping gestaan aan de rand van Kopenhagen…Charlottalund camping, vlak aan het water.
Was denk ik iets van een 27 euro per nacht! Maar was heel rustig en
verzorgd!
Het adres vind je eventueel op internet.
In Zweden hebben wij ook vrij gestaan!
De Oresund brug is inderdaad van Kopenhagen naar Malmo, maar om van het eiland Funen naar Sjaelland(Kopenhagen) te rijden(wat de enige mogelijkheid is als je niet met de veerboot gaat) moet je nog over een andere brug ik denk dat hij de storbelt heet(wat grote brug betekend). Ik ben vorig jaar ook 2 keer naar Kopenhagen gegaan en vind het echt een aanrader