In de meivakantie ga ik voor een paar dagen naar Denemarken, samen met vriendin en zoontje van 7.
Wij willen bij voorkeur overnachten in een vakantiehuisje/vakantiepark. Verder moet de overnachtingsplek in de buurt liggen van Legoland.
Wie van jullie kent zo’n vakantiepark/camping met vakantiehuisjes en heeft daar goede ervaringen mee?
Vlak naast Legoland heb je het vakantie park Lalandia, met een waterpark en Monkey Tonkey Land. Het is vrij prijzig, maar de Denen en vooral hun kinderen zijn er helemaal weg van. Tijdens de meivakantie hebben de Denen geen vrij, dus het park zal niet overvol zijn. Hier even een link:
Vaak is er in de maanden april t/m juni de mogelijkheid om gratis kinderkaarten voor Legoland te bemachtigen, door een tekening te maken. Dat is een besparing van 37,50 per kind! Zodra ik die advertentie weer zie, zal ik het hier posten. Losse tickets voor volwassenen kosten 40 euro pp.
Zorg ervoor, dat je zelf eten en drinken bij je hebt als je naar Legoland gaat. Overal zijn picknickplaatsen. Nederlanders schrikken zich altijd lam van de hoge prijzen en de bar slechte kwaliteit van de restaurantjes en winkeltjes in Legoland.
Soms kan het beter uit om een deal van Legolandholidays te nemen. Zie:
De allergoedkoopste mogelijkheden vindt je als je een zomerhuis huurt voor een week. Ze zijn er al voor beneden de 200 euro per week of voor een luxe huis met zwembad vanaf 450 euro. Je hoeft er niet alle dagen te blijven. Kijk hiervoor eens op:
Ik heb zelf een vakantiehuis via Novasol geboekt, die hebben heel veel keuze in Denemarken.
Afhankelijk van hoe vaak je naar Legoland wil, kan het zich lonen om een jaarkaart te kopen. Die heb je er zo weer uit (na 2 bezoeken al zelfs, en je krijgt korting op vanalles). Nieuw dit jaar is dat kinderen met een jaarkaart gratis eten bij het buffetrestaurant.
Waarom eigenlijk de voorkeur voor een vakantiepark? Daar is in mei waarschijnlijk erg weinig te beleven. Kan je net zo goed in een hotel zitten, scheelt je alweer zelf ontbijt maken en opruimen
Bedankt voor jouw reactie.
Aanvankelijk had een vakantiepark onze voorkeur, juist vanwege zelf boodschappen doen en koken etc. Maar ik hoorde daarna ook van anderen dat in een vakantiepark in die tijd van het jaar weinig te doen was (waarschijnlijk). Uiteindelijk hebben wij toch een hotel geboekt, een half uur rijden van Legoland, die vrij landelijk gelegen is.
Ligt natuurlijk aan je definitie van leuke stad, maar het is zeker goed toeven daar, lekker rustig maar toch alles binnen handbereik. Maar er is een OK winkelstraat en er zijn een paar grotere winkelcentra.
Mijn kinderen vonden Givskud Zoo erg leuk om te bezoeken (naast de ontelbare trips naar Legoland). Met een informatie CD en boek rustig met eigen auto door het park rijden terwijl je naar de CD luistert waar iemand vertelt over de dieren die je ziet.
De reis naar Denemarken zit er al weer op. Het was zeer gezellig geweest met zijn drietjes.
dag 1 bezochten wij Givskud Zoo (een soort Beekse Bergen)
dag 2 Legoland
dag 3 strand
Drie dagen volop zon.
De natuur in Denemarken is prachtig. Het deel waar wij zijn geweest bestaat uit heuvellandschap, bossen en weiden.
De stad Vejle is weliswaar geen bijzondere stad, maar wel een leuke stad met diverse eetgelegenheden en een mooie winkelstraat.