Wat is je favoriete nationale park?

Hoi Allemaal,

Als je in Madagascar bent geweest heb je vast twee of meer nationale parken bezocht. Stem hier op je favoriet!
Waarom was dit park favoriet voor jou?

Ik vind Isalo Parc tot nu toe het mooist, maar heb nog nooit de Noordelijke parken gezien. De diversiteit van grilllige rotsformaties, kloven met oases, savanne, en alle dieren en planten die ik daar gezien heb zijn het beste. Ik adviseer iedereen de twee daagse wandeltocht met camperen in het park. Je hoeft alleen je water en tandenborstel mee te nemen, want de gids zorgt voor het eten, tenten en slaapzakken. Perfect!

groetjes,
Wendy

Helemaal met je eens, van de 5 parken die ik heb bezocht is Isalo ook echt mijn favoriet.

Voor mij toch Ranomafana, omdat ik me dit het best kan herinneren :wereld:

De Tsingy’s waren ook prachtig en de Indri’s kijken was zeker ook een hoogtepunt. Voor mij was Madagascar eigenlijk een compleet geweldige bestemming. Het hele land is een park op zich :wink:

ik h eheb alle parken wel antal x bezocht aleen isalo is echt niet veel aan vind ik.
Elk park is mooi!
groetjes Mark

Ik heb van de lijst alleen de eerste 4 parken bezocht. Daarvan vond ik Tsingy de Behamara het mooist. Gewoon omdat het met de rotspieken en kloven totaal anders is als de landschappen die je elders aantreft.

Isalo is ook erg mooi (en ik kan de kampeertocht die Wendy noemt ook van harte aanbevelen, wij hebben die ook gedaan en vonden die erg leuk), maar Tsingy is toch iets wat redelijk uniek is.

Overigens: Ik vond Anja Reserve ook leuk. Is wat kleiner, maar toch gevarieerd. Zeker niet voorbijrijden zonder stop.

Frans.

Isalo is mijn favoriet, nu 2x geweest.

Maar Montagne D’ambre heeft ook een geweldige indruk gemaakt.
Vooral als je afgedaald bent naar de vleermuizengrot en daar stilletjes gaat zitten, genietend van de natuur en in de gaten gehouden wordt door een aantal lemuren.

Ook een aanrader.

In mijn vorige bericht had ik het over de vleermuizen grot.
Na een kijke in mijn fotoalbum kwam ik erachter dat het in Ankarana was en niet in Montagne d’Ambre.

Ik vond Isalo geweldig, maar de Tsingy’s hebben op mij het meeste indruk gemaakt! Wat een indrukwekkende, messcherpe bergen zijn dat. Het lijkt net of je aan het bergbeklimmen bent op een andere planeet.

Zie ook ons reisverslag op:
http://www.onestop-travel.nl/madagaskar/madagaskar-rondreis.html

Madagaskar? Een echte aanrader!

Dag Wendy,

Ik vond het Andringitra Nationaal Park een van de mooiste parken. Maar elk park heeft zijn eigen charme. De Tsingy de Bemaraha is heel spectaculair, als je door de grote Tsingy loopt. Ranomafana Nationaal Park is interessant voor de regenwoudvegetatie en de Golden Bamboo Lemur. En als je echt het loofverliezend bos in het westen wilt zien, dan is het Ankarafantsika Nationaal Park een beleving. Maar aan Isalo Nationaal Parlk heb ik ook goede herinneringen, de wandeling door het open landschap met de vreemde bergen is heel mooi.

Ik hoop, dat al die mooie parken in stand gehouden kunnen worden. De bevolkingsdruk is er zo groot en de behoefte aan brandhout blijft bestaan.

1 like

Marojejy NP en Masoala vond ik geweldig! Maar uiteraard zijn de achtere nationale parken ook prachtig!

Ik ben dit jaar (2015) weer in Madagaskar geweest. Ik ben weer in Andringitra nat. park geweest. Het is er nog steeds prachtig, maar de wegen er naar toe zijn in een slechtere staat dan in 2004, waardoor een trekking heel moeilijk te organiseren valt. Ik ben dit jaar ook in Masoala Nationaal Park geweest. Dat is ook een heel mooi park, maar heel moeilijk te bereiken.

Op mijn weblog kan je meer over mijn reis lezen:

www.fredtriep.nl/madagaskarreis/

In 2017 hoop ik een tocht door het Makay massief te maken. Dat is volgens velen het “laatste paradijs op aarde”. Ik hoop dat mijn contact, Gerald Santos van Santostrekking mij dan kan helpen met drager, tenten, enz. Hij heeft aangegeven, dat hij het kan organiseren. Ik hoop dan ook andere reizigers te vinden (via deze site), die mee willen.

Ik vond de big Tsingy echt zo bijzonder!!