Je ziet het steeds meer, mensen willen zelf vakanties regelen, zelf in controle zijn. Alles op hun eigen tijd, dus vaak 's avonds. Met die reden kiest men voor online reizen te boeken. Bij de hedendaagse Zelfstandig Reis Agenten (ZRA) is het ook gewoon mogelijk om 's avonds contact te hebben, wel zo makkelijk!
Verder is de illusie dat het goedkoper zal zijn dan bij het reisbureau blijkt achteraf inderdaad een illusie. Een reisagent maakt namelijk niet zijn eigen prijzen, maar werkt met de prijzen, waarmee de online reisbureaus ook werken. Er zijn af en toe wat verschillen, maar die zitten soms ook in de transfer of het kamertype.
Toch is er ook een trend van mensen die door het bomen het bos niet meer zien en het een reisagent toevertrouwen (die na 17:00uur) gewoon altijd bereikbaar is. De vraag is of die trend doorzet. Dat ligt aan jullie!!
Er wordt gesproken of je moet kiezen tussen alle vrijheid opgeven OF alle vrijheid hebben (en dus alles zelf organiseren). Mijn klanten bepalen echter zelf wat ze willen doen en wat ze aan mij willen overlaten. Voor sommige klanten is het prettig om het overzicht te houden en een keuze te krijgen of ze zelf iets lokaal willen regelen, of zekerheid vooraf willen hebben (wil ECHT niet zeggen dat het lokaal niet betrouwbaar is hoor…)
In deze discussie gaat het vooral om auto reizen heb ik de indruk. Ik wil wel eens weten hoe mensen in zijn totaliteit tegen de volgende partijen aankijkt, als het gaat om het regelen van een vakantie:
- Reisbureau
- Personal Travel Agent (aangesloten via reisbureau bij ANVR etc… - zoals ik er eentje ben)
- Touroperators (dus via internet)
- Alles lokaal zelf regelen
- Een mengeling van hierboven
Dus aan jullie de vraag, hoe kijk je aan tegen de reisagenten, zoals hierboven genoemd? Wat maakt het dat je WEL bij hen boekt of juist helemaal NIET??
Gr,
Halise:vak02: