Ik ben tim een jongen van bijna 19 jaar en ben aan het rondkijken voor een vakantie in 2013 tussen mei en augustus ergens, dus dat duurt nog wel even!
Maar goed ik wil graag eens weten wat nou een leuk land is om op vakantie te gaan, Ik houw heel erg van natuur en cultuur, dus ook steden en dorpjes maar ook lekker strand en het moet er warm zijn.
Verder vind ik veel mensen om me heen prettig, daar waar je zelf s’avonds ook nog ooit een drankje kunt doen.
Verder wil ik graag gaan backpacken samen met 1 of 2 andere mensen, al moet ik die nog wel vinden maar goed dat komt nog wel, dat probeer ik misschien als 2012 op zijn eind loopt dan te doen via reisgenoten.
Maar goed ik hoop dat jullie met tips kunnen komen voor een leuk land met activiteiten en of streken in dat land.
Die zijn namelijk altijd welkom de tips:D
Verder hoop ik van jullie te horen:D
Oe wat is leuk, dat is voor iedereen anders denk ik zo. Mooi precies hetzelfde. Wil je warm weer kom je gauw in het zuiden uit. Ben je zeker van warm weer.
Kom je op landen uit zoals
Frankrijk
Italië
Spanje denk ik ook nog wel. Wel heel warm.
Portugal
Oostenrijk kan het goed warm zijn.
Zwitserland idem dito
Landen die wat minder ver ontwikkeld zijn maar zeker ook wel mooie natuur en cultuur hebben.
Macedonië
Albanië
Overige Balkan landen.
Tsjechië is ook een heel mooi land. Veel leuke dorpjes, kastelen, steden mooie natuur etc. Echter is het altijd gokken met het weer.
Elk land heeft zijn mooie plekken, leuke plaatsen etc.
In mei of juni zou Spanje nog wel goed gaan denk ik, is ook ietsje goedkoper dan Frankrijk. Maar ik denk dat het daar in juli en augustus echt te heet is.
Frankrijk heeft ook enorm veel te bieden en is erg divers en mooi. Stranden, bergen, vlakke stukken, steden, dorpjes, wijnvelden, rivieren, alles is er te vinden. In een reisgids lees je over de highlights en handige routes. In Frankrijk kun je ook wel makkelijk op de bonnefooi reizen, bijvoorbeeld met een auto en een tentje achterin, gewoon de snelweg af en wat dorpen in rijden en als je het ergens leuk vindt, zoeken naar een camping in de buurt. Je hebt ook allerlei soorten campinggidsen, mocht je toch al van tevoren campings willen uitzoeken.
Vroeger vond ik Perpignan wel leuk, lekker druk stadje aan de zee. Maar dat is al 20 jaar geleden dat ik daar was.
Bij Avignon aan zee kun je veel muggen hebben.
Aan de westkust heb je grote golven om in te spelen, soms wel een beetje eng.
Wat je misschien kan doen is zelf eens kijken wat jou aanspreekt. De standaard zon & strandvakantie - landen zijn Spanje, Portugal, Frankrijk of Italie. Maar je beschrijft zo breed wat je in een land wilt dat er echt zoveel mogelijkheden zijn, omdat het in bijna elk land in het Middellandse zeegebied sowieso warm is in de zomer en allen zijn ook voorzien van stranden, leuke toeristen en gezelligheid. Als je in het middellandse zeegebied wilt verblijven zou ik dus zeggen kijk eens rond op het internet naar een leuk (budget) hotel ! (of wat je dan ook op zoek naar bent…)
Als je niet in het Middellandse zeegebied wilt dan zijn er nog tal van opties… Bulgarije kan je goed feesten en is het gezellig… maar ook de andere landen die hierboven worden opgenoemd.
Ik zou zeggen orienteer je en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!