Waar is het nog warm in september?

Hallo,

ik wil graag 13 september op vakantie, maar ik weet nog niet zo goed waar ik naar toe moet gaan !
wat ik wel weet is dat het daar wel warm moet zijn !!!

heeft iemand ideeën/tips ???

:zon02:

hangt ervanaf wat JIJ warm genoeg vindt
maar op zich (beetje ziten suffen bij aardrijkskunde?) vindt de doorsnee NLer het dan nog warm zat rondom de hele Middellandse Zee-je vraagt dit voor Europa-dus van Spanje-tel de landen af-tot in Turkye. En vergeet die Islas Canarias niet-ten westen van Marokko.
Overigens-als ik gewoon terugdenk aan alle angstige vragen op dit forum-dan lijken NLers nog veel angstiger voor regen. Gelukgewenst: in deze regio regent het ook-normaal gesproken-bijna niet rond sept/begin okt.
Als het nog hotter moet-dan ga je tropenwaarts-maar die hebben we niet in Europa. het hele jaar rond de 30 gr.

Hoi
inderdaad zuid spanje, griekenland, turkije ed zijn dan nog lekker hoor! Vorige jaar nog iets later zelfs heb ik nog flink lopen zweten (lees warm gehad) in Marokko maar dat hoort natuurlijk niet bij europa.
over het algemeen hoort september nog lekker bij de zomer (ook in NL) dus ik denk als je lekker naar zuid europa gaat je altijd nog goed weer hebt!
groetjes

Portugal?

In september is het voor veel mensen zelfs nog te warm in Zuid Spanje.
In Sevilla zitten we dan nog ver boven de 30ºC (vandaag overigens hier 25ºC en :zon02:).
Aan de kust is het eigenllijk de beste periode: nog lekker warm en de temperatuur van het zeewater is ideaal.
Dit geld zoals BKKFLYER al aangaf voor de hele Middellandse zee maar ook voor de Atlantische kust: Cadiz, Huelva en Algarve (georgessiam:chin:) en uiteraard Can. Eilanden & Madeira.

Hoi mooi huis!(Corberana)Ik had Portugal geschreven,over het land zelf weet ik totaal niets van.
Dus heb ik het simpel gehouden,en alleen het land vermeld.
groetjes:

Thanks, ik mag idd niet klagen!

Portugal! Een aantal jaar geleden ben ik half september naar de Algarve geweest, niet de grote toeristische plaatsen, maar de kleinere plaatsjes en dorpjes langs de kust. Prachtig! En lekker eten!!

Ikzelf vond de Algarve (een aantal jaren geleden) erg tegenvallen: de stranden zijn prima maar in vergelijking met Zuid-Spanje vond ik de dorpjes behoorlijk slecht onderhouden, veel huizen die nodig geschilderd moeten worden. Volgens de Capitool reisgids waren dit echt fantastisch mooie dorpjes…9 van de 10 andalusische dorpjes zijn mooier.
Het viel me ook op dat de Algarve behoorlijk prijzig was vergeleken met Zuid Spanje.

Twee jaar geleden was ik in de Algarve. Viel reuze mee met de versleten dorpjes en de hoge prijzen!! Als je NL prijzen gewend bent, is alles in Portugal een koopje. Vaak was het heerlijk rustig met leuke eettentjes en rotsen langs het strand. Mijn bevinding: hoe meer je naar het Westen gaat, hoe leuker het wordt. Maar ook de dorpjes net wat meer landinwaards zijn de moeite waard. Bovendien is de Algarve een mooie uitvalsbasis voor een stedentrip Lissabon :wink:

Don´t get me wrong.
Ik heb me prima vermaakt in de Algarve, alleen als ik vergelijk dan heeft Andalusië veel meer te bieden, op alle fronten (culinair, prijstechnisch, accomodatie, cultureel, mooie dorpjes, etc).

Overigens geldt dat niet alleen voor de Algarve, als puntje bij paaltje komt en je Spanje goed gaat vergelijken met de overige Zuid Europese landen dan zijn er maar weinig landen die het aanbod en toeristische nivo van Spanje halen, los nog van o.a. de fauna en de cultuur (chauvinist? nee hoor realist :biggrin:).

Twee jaar geleden voor het eerst in september door de pyreneeën (Franse kant) getrokken en het weer viel toen zeer goed mee. Als ik het vergelijk met dezelfde streek in juli-augustus, vind ik het zelfs mooier, interessantere kleuren, geuren,… en al niet meer te warm om nog een poot te verzetten. Ook honderduit bosbessen, bramen, enz. geplukt onderweg. Dit soort vakantie is trouwens heel erg goedkoop te houden: gewoon treintje naar daar, tent etc. op de rug, je hoeft maar 1 keer per week eens af te dalen naar een dorpje om wat eten in te slaan, nachtje op camping voor fatsoenlijk doucheke,… Leuke tip: De GR 10 (route Grande Randonnée) loopt mooi doorheen de Pyreneeën van zee naar zee (leuk te beginnen in St. Jean-pied-de-port en loopt helemaal tot in Perpignan). Deze GR is redelijk goed te doen, ook voor iets minder ervaren stappers, en je komt toch echt hoog en afgelegen. Naar wat ik gehoord heb, zou Corsica omstreeks september ook zeer de moeite zijn, maar ik heb hier zelf NOG geen ervaring mee…

Grts,

Jelle

:dag: hoi allemaal,

ik heb inmiddels al een plek gevonden, het word griekenland .
we gaan voor 15 dagen naar kreta !

en daar is het vast wel lekker warm…