In oktober op vakantie, waar is het nog warm?!

Nou topic titel zegt het al!!:tssk:
Kan dit jaar pas in Oktober weg en wil niet mis grijpen en straks in de regen of kou te zitten!
Wil wel graag in Europa blijven…

Dus graag ervaringen van vakanties in Oktober…:nod:

Paar jaar terug fly-drive Sicilië gedaan.
Culturele vakantie en na alle ruïnes was de zee warm genoeg om te zwemmen…

oktober is en blijft tricky
het kan stormen en regenen, maar ook zon overgoten zijn

denk dat je het meeste kans maakt bij bestemmingen als egypte, gran canaria, madeira dat soort werk
zelfs turkije en griekenland, spaanse costa enzo zijn in oktober geen zonneschijn garantie, je moet het net treffen!!

Ik ben altijd op Djerba in oktober en heb nog nooit slecht weer gehad, altijd rond de 30 graden.

Hmmm bij Egypte en Tunesie komen altijd weer die vage verhalen boven van handtastelijke arabieren en te luxe all inclusive resorts met grote hekken eromheen en het eerste beste dorpje op 30 km…maar wel op eigen risico…:crybaby:

Zat eigenlijk te denken aan de Costa del Sol (tingeling ting ting)

Ik ga wel 5 of 6 oktober weg, dus het is wel vroeg in Oktober:so:

Wij zijn vorig jaar rond 3 oktober naar Portugal (Algarve) geweest en hebben de hele week geen wolkje gezien en nog zo rond de 30 graden. Ik denk dat wel hezelfde geldt voor de costa del sol. Hoe zuidelijker, hoe meer kans op nog warme temperaturen en zon-dagen.

Ik zoek ook voor rond die tijd nog een weekje zonvakantie, dus ga me ff goed orienteren. :idea:

in turkije kan het dan savonds soms toch wel zo zijn dat je een vestje/jasje aan moet:paranoid:

Handtastelijke Arabieren??? Nooit geen last van gehad, natuurlijk loopt er wel af en toe eentje tussen maar dat is overal het geval. En te luxe resorts?? het is maar wat je boekt natuurlijk, er zit nogal verschil tussen 5 of 3 * en een resort of een clubhotel. En op Djerba ligt het eerste dorpje 5 minuten weg met een taxi. Maar goed ieder zijn voorkeur.

Ik Spanje en Portugal is het vaak nog heerlijk weer in oktober. De algarve is erg leuk, en hoeft niet duur te zijn. Een los ticket boeken, een accomodatie regelen (kijk bijvoorbeeld een op www.wereldwoning.nl) en een autootje huren: klaar!

Volgens mij is ll25 nu al op vakantie geweest. Ben wel benieuwd naar waar de reis is gegaan uiteindelijk…

Hier in Zuid Spanje is het begin oktober nog altijd heel aangenaam. Hoewel dit jaar dus wel met aardig wat regen, maar dat is niet gewoon voor deze tijd van het jaar. Maar ja… De hele zomer is door heel Europa wel erg vreemd geweest dit jaar geloof ik…

Liefs,
Carolina

Mijn vriend en ik willen graag nog een korte vakantie met elkaar naar een lekker zonnig gebeuren, lekker niks doen en genieten. :wereld:Maar we houden wel van de zon en we kunnen pas vanaf de laatste week van oktober :frowning:
Is het dan ook nog lekker warm in spanje/ griekenland/ portugal? en het is natuurlijk het laagseizoen… is er dan nog wel wat te doen en is er nog wel veel open, qua restaurands?
Ben 1 x ik het voorseizoen naar kreta geweest (vanvaf 27-4) en dr was toen nog haast niks open… ja 3 restaurands… pas na 30-4 ging alles los en hadden we meer keus

wie kan me helpen?

groetjes Carla

1 like

in egypte heerlijk in october!!!

grt karolientje

en lekker warm
Wat is het beste prijs/kwaliteit’s oord?

alvast bedankt

Nou daarvoor heb je echt wel mogelijkheden!. Ik was al eens in Cyprus, Portugal, Kroatië, Jordanië, Tunesië (misschien nu even niet).

In Turkje een prachtig land.

Canarische eilanden is wel EU

Wij wonen met veel plezier aan de Costa Blanca in Spanje . Hier in Calpe hebben wij in oktober veel dagen rond de 25 graden. In de avonduren koelt het wel sterk af. Niet voor niets komen hier duizenden overwinteraars uit het noorden om hier in de zon te zitten, enis oktober nog een zalige maand, afgezien van de cotta fria

In Curahuasi, Peru! Mooi weer gegarandeerd! (Wel niet Europa ;-))

Casa Lena - Camping - B&B - tours!

• Updated - - -

In Curahuasi, Peru! Mooi weer gegarandeerd! (Wel niet Europa ;-))

Casa Lena - Camping - B&B - tours!

Gran canaria is een optie, hier is het nog lekker warm. Ik woon hier zelf al 2 jaar maar wel in de bergen.Is ondertussen 3 maand geleden dat we nog regen hadden. En het is nog Europa maar wel met een tropisch klimaat.