Wat is een leuk land om op vakantie te gaan in Europa?

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje ik wil graag in de loop van 2013 een mooie reis gaan maken in een land in Europa, maar ik weet helemaal niet waar.
Het is ook zo moeilijk kiezen allemaal, want er is zoveel!
Maar nou had ik gehoopt dat jullie wat ideeen of sugesties kunnen aandragen, want die zijn altijd welkom!
Met daarin handige tips, info of links.
Verder zou ik het liefste willen rondtrekken door een bepaald land of streek ervan dat ik er meer van zie.
Nou ik hoop op veel leuke reacties!

Bij voorbaat dank.

Groetjes tim

Hoi Tim,

Hoeveel tijd heb je? Wat is je budget? Hoe wil je reizen? (huurauto, eigen auto, trein, bussen, vliegen?.. kamperen, hostels, hotels, B&B, couchsurfen??)
Wat zijn je interesses (en hoe oud ben je ongeveer?)? Feesten en uitgaan? Strandhangen? Bergbeklimmen? Watersporten? Steden en musea? Dieren en natuur zien? Een taal leren?

Er is toch wel een gebied in Europa dat je aandacht al trekt?

Ik kan Andalusië in zuid-Spanje aanraden, een mooie streek met veel ‘witte dorpen’ (mooie witte huisjes, vaak om een berg heen gedrapeerd) en leuke steden met Spaanse architectuur gemixt met moorse invloeden. Relatief goedkoop, misschien midden in de zomer wel te heet (graadje of 40-50!) maar in september / oktober goed te doen, superlekker eten, aardige mensen, goede wind-/kitesurfstranden in de buurt. Ze spreken er slecht Engels dus het is wel handig als je Spaans spreekt, maar een Point It boekje kan ook helpen.
Hier lees je meer over mijn vakantie daar.

In Frankrijk kun je je natuurlijk ook prima vermaken en er is van alles te doen. Portugal vind ik ook heerlijk.

Maar je kunt ook gaan wandelen in Schotland of de Ardennen, of kamperen in Noorwegen, surfen in Portugal, of interrailen naar Griekenland en dan eilandhoppen, shoppen in Londen, steden bekijken zoals Berlijn en Praag… de mogelijkheden zijn eindeloos maar zonder te weten wat jouw interesses (en budget en reisstijl) zijn, kunnen wij hier wel een Lonely Planet Europe van 1000+ bladzijden overtypen, maar dat was ik niet van plan. :slight_smile:

1 like

hoi,

Juni dit jaar heb ik een rondreis gemaakt door italie, Slovenië en Kroatië. We vonden Italië erg leuk om in rond te reizen. (met name toscane) Er is heel veel te zien en te doen. Wel is het handig om met een auto te gaan.

Maar Slovenië had ons het meeste verrast! Een prachtig land! Schoon en netjes. lekker eten, (we konden een combinatie vinden van Oostenrijks eten en Italiaans) en er is heel veel te zien! Bij Bled in de omgeving is genoeg te zien om je dagen te vermaken. Watervallen, meren, kastelen en nog tal van activiteiten.

Slovenië kun je prima combineren met Kroatië. Hier zijn de Plitvice meren een belangrijk natuurwonder. Echt de moeite waard!

Veel succes met kiezen en alvast veel plezier.

Ook ik kan Kroatië sterk aanraden! Prachtig land, leuke mensen en de prijzen zijn ook erg goed.

Hoewel je gewoon laten verrassen ook altijd leuk is, haal je er hier misschien wel meer uit als je dit erg goed plant, kwestie van zoveel mogelijk interessante plaatsen aangedaan te hebben.

Zoals vele al zeggen het Oosten van Europa is goedkoop! Polen is zeker aan te raden, vriendelijke mensen, mooie steden zoals Krakau, en erg goedkoop, uiteten kan voor 5 euro p.p.