Rondreis europa

Hallo,

Ik zou graag deze zomer rondreizen door Europa. Heeft er iemand een tip hoe ik dat het beste aan kan pakken. We willen met zijn vieren gaan, en zijn allemaal rond de 20 jaar. Een combinatie van zon, feest, en cultuur tegen een kleine prijs lijkt mij erg gaaf, dus ik hoor graag van jullie!

Hoi Matthijstimmer,
Welkom op wereldwijzer,
Bulgarije is een prachtig land in zuidoost Europa, gelegen aan de Zwarte Zee. Als vakantieland is het sterk in opkomst en dat is niet vreemd. De gemiddelde zomertemperatuur is 28 graden, de stranden zijn in één woord fantastisch, de zee is helderblauw en de prijs-kwaliteitverhouding is zeer gunstig.
De Bulgaarse hoofdstad Sofia,staat dan ook vol met monumentale bezienswaardigheden. Zo zijn er de Orthodoxe Alexander Nevski-kathedraal, de Sofia Synagoge en de Banya Bashi-moskee, de oudste moskee van Europa. In het Nationaal Geschiedenismuseum.

Albena is de meest complete toeristische badplaats aan de Zwarte Zee. Deze plek heeft alles in huis voor een heerlijke ontspannen en onvergetelijke vakantie. De hotels van Albena liggen aan het mooie zandstrand of aan een van de heuvels, met adembenemend uitzicht over de zee of het bos. Er is een groot aanbod aan eetgelegenheden, variërend van luxe- en themarestaurants, tot gezellige barretjes en strandtenten.(zie foto)

Indien je nog eventueel vragen moest hebben over Bulgarije,dan kan je altijd een berichtje posten in het Bulgarijeforum hier op wereldwijzer.
Nog veel suc6 met jullie rondreis door Europa.
groet,georgessiam.

Bedankt voor de snelle reactie. Heeft een nog een tip voor transport? Trein/auto/vliegtuig??
Ik zou graag een aantal steden combineren op mijn reis. Toevallig nog leuke hostels/hotels ergens in europa die de moeite waard zijn?

Nu zelf is het bij mij al jaren geleden dat ik nog op vakantie ben geweest in Europa.
Als ik één tip kan geven,in steden als Parijs, Londen, Brussel, Amsterdam en Berlijn vind je in het centrum aan de grote pleinen en exclusieve winkelstraten de luxe en duurdere hotels. In de straten en straatjes vlak achter deze locaties kun je de goedkope één en twee sterren hotels en B&B’s vinden. Als je in het hotel alleen wilt slapen en misschien ontbijten en je wilt low budget reizen dan zijn deze goedkope hotels heel geschikt.
Nu vermits ik lees dat je maar 20 jaar oud bent Matthijs en verschillende landen wilt doorkruisen in Europa,kan je misschien best met de trein reizen,voor goedkope verplaatsingen met het vliegtuig kan je misschien is zien op de site van Ryan air.