hallo, ik zit in de eerste van het vwo+.
bij deze richting hoort het vak project, het project wat ik nu moet doen gaat
over het leven van een Spaans gezin, maar ik kan niet specefiek vinden
wat een Spaans gezin doet als het vrij is.
Wie weet wat dan typisch Spaans is? Alle informatie is welkom!
Hier in Sevilla op zondag zijn er vele mogelijkheden:
-Met de familie naar een van de vele restaurantjes.
-Flaneren door de stad.
-Er wordt de laatste tijd veel gefietst
-Met de kinderen naar een park of een speeltuin
-Naar Isla Magica het pretpark
-Naar de thuis wedstrijd van Sevilla of Real Betis
Op zaterdag:
-boodschappen doen
-winkelen in de grote shopping centra
-naar de bioscoop
-Naar de thuis wedstrijd van Sevilla of Real Betis
Ook gaan veel mensen ´s zomers naar het strand (hetzij een dag of een weekend)
Degenen die een 2de huis hebben buiten de stad gaan daar elk weekend heen.
Dank U wel. Ik heb er door deze punten weer een stuk bij.
Ik heb alleen ergens iets gelezen wat ik niet helemaal begrijp.
Er stond “dat de kinderen in de zomervakantie, tot grote opluchting van de ouders, vaak naar zomerkampen gaan.”
worden die kinderen daar dan gewoon gedropt en word er de rest van de vakantie niet meer naar omgekeken? En wat kunnen die kinderen daar doen? zijn er strakke schema’s, of mag het kind gewoon zelf uitzoeken wat het wil doen?
De zomervakantie is voor kinderen (en ouders) heel erg lang (vorig jaar van 17 juni tot en met 7 september). Daar de meeste ouders allebei werken moet er in die periode voor opvang worden gezorgd. Meestal is dat opa en oma. Een andere oplossing is een zomerkamp.
Er zijn zomerkampen die hetzelfde werken als de scholen: de kinderen worden ´s middags opgehaald en in de weekenden blijven ze thuis.
Er zijn zomerkampen waar de kinderen gedurende een bepaalde periode dag en nacht verblijven.
Oh ja, wat zijn de gemiddelde tijden waarop men in Spanje vrij is?
Er waren namelijk veel verschillende antwoorden op die vraag te vinden.
Of is dat ook erg verschillend?
Mijn kinderen slapen nooit siesta. Kleine kinderen tot 4 jaar slapen vaak wel siesta.
Het halve uurtje / 20 min. siesta wordt overigens steeds minder geslapen door spanjaarden.
Er worden in Andalucia over het algemeen 4 soorten werktijden aangehouden (openingsuren van winkels daargelaten):
Bouwvakkers en veel fabrieksarbeiders werken van 07.00 tot en met 15.00 of 15.30 uur
Traditionele kantooruren zijn van 08.30 tot en met 14.00 uur en van 16.00 uur tot en met 19.00 uur.
“Moderne” kantooruren van 09.00 uur tot en met 14.00 en van 15.00 tot en met 18.00
In de zomer treedt het zomerrooster vaak in werking voor kantoren: van 07.00 tot en met 15.00 of 15.30 uur.